رئیس دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: در هشت ماهه نخست امسال میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان به رشد سه برابری رسیده است.

هادی توانا رئیس دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در این استان در سال ۱۴۰۱ نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شد.

او افزود: خراسان رضوی به واسطه وجود مضجع شریف ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) یکی از مقاصد سرمایه گذاری برای کشور‌های همسایه از جمله عراق است و ما نیز از سرمایه گذاری بیشتر عراقی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی این استان استقبال می‌کنیم.

عبدالکریم جاسم البصری سرپرست سرکنسولگری عراق گفت: سرمایه گذاری در صنعت ساختمان عراق و ساخت مجتمع‌های مسکونی در این کشور پنج برابر سود دارد.

او افزود: به طور قطع در شرایط کنونی به همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق تمایل وجود دارد و عراق یک فرصت استثنایی پیش روی سرمایه گذاران و تاجران قرار داده است.

سرپرست سرکنسولگری عراق ادامه داد: عراق بعد از پایان تروریسم داعش، به سمت توسعه ساخت و ساز و رشد و آبادانی حرکت کرده است در حالی که پیش از این ۴۵ درصد از درآمد و سرمایه گذاری در عراق برای جنگ هزینه می‌شد و این موضوع چرخه زندگی را در عراق فلج کرده بود.

جاسم البصری بیان کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ کشور با عراق مراوده اقتصادی دارند و عراق در‌های خود را به روی کشور‌های همسایه گشوده است و طرح‌های سرمایه گذاری زیادی نیز از سوی آن کشور‌ها در عراق در حال اجراست.

او با تاکید بر برقراری امنیت پایدار در عراق تصریح کرد: قانون برای سرمایه گذاران خارجی در این کشور بسیار انعطاف پذیر و عراق مملو از فرصت‌های اقتصادی است و بازار این کشور نیز تشنه سرمایه گذارهاست به ویژه بخش صنعت این کشور به شدت نیازمند سرمایه گذار و رشد و توسعه است.

سرپرست سرکنسولگری عراق از بازرگانان خراسان رضوی خواست از فرصت‌های اقتصادی به وجود آمده در کشورش بهره گیرند و از دولت ایران آسان سازی زمینه اقامت سرمایه گذاران عراقی و سهولت صدور رویداد برای آن‌ها را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.