یک کشته پس از حمله با سلاح سرد در پاریس

در پی حمله با چاقو به گردشگران در شهر پاریس فرانسه یک مرد آلمانی کشته و یک گردشگر دیگر مجروح شد.

رویترز به نقل از وزیر کشور فرانسه نوشت: «در پی حمله یک نفر با چاقو به عابران در مرکز پاریس، یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد».

یک منبع در پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت: «مهاجم قبل از دستگیری یک نفر را با ضربات چاقو کشته و دیگری را مجروح کرد. مهاجم متولد فرانسه و فرانسوی است. مصدوم نیز تحت درمان است».

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه درپی این حادثه اعلام کرد که یک گردشگر آلمانی در حمله با چاقو روز شنبه در پاریس کشته شد. دارونین از محل حمله افزود: مردی به دو نفر، دو گردشگر خارجی حمله کرد، یک گردشگر آلمانی متولد فیلیپین بر اثر ضربه چاقو جان باخت.  

دارونین خطاب به خبرنگاران گفت که مظنون در سال ۱۹۹۷ در فرانسه متولد شد و در سال ۲۰۱۶ به دلیل برنامه ریزی برای اقدامات خشونت آمیز به چهار سال زندان محکوم شد. مظنون به خاطر داشتن اختلالات روانی جدی برای سرویس‌های اطلاعاتی شناخته شده بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، این حادثه را یک حمله تروریستی خواند و گفت که دفتر دادستانی ضد تروریسم فرانسه در مورد آن تحقیق خواهد کرد. مکرون امروز یکشنبه در پستی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «تمام تسلیت خود را به خانواده و عزیزان این فرد آلمانی که عصر امروز درگذشت، ابراز می‌کنم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار