زنجیره ارزش آبزیان در چهارمحال و بختیاری کامل‌ترین زنجیره در کشور

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: زنجیره ارزش آبزیان در این استان، کاملترین زنجیره در کشور است.

حسین برزگر رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: زنجیره  ارزش آبزیان در استان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارد که ظرفیت افزایش آن تا دو برابر فراهم است.

وی در خصوص زنجیره ارزش آبزیان در چهارمحال و بختیاری، افزود: ۳۷۰ هزار تن خوراک آبزیان در این استان تولید می‌شود، البته تولید واقعی این محصول از ظرفیت اسمی واحد‌ها بیشتر است.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۵ هزار تن ماهیان سردآبی در این استان تولید می‌شود، گفت: ۱۰ هزار تن از این مقدار به ضایعات تبدیل می‌شود که این ضایعات منبع غنی پروتئین هستند و در یک واحد تبدیل به پودر ماهی می‌شوند.

وی ادامه داد: اکثر مزارع پرورش ماهی با ظرفیت ۵۰ تا ۸۰ هزار تن فعالیت می‌کنند که می‌توان با بهینه‌سازی مزارع تولید را افزایش داد، ۲۵ نوع غذا از ماهی می‌توان فرآوری کرد، اما در استان تنها تن ماهی تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


برزگر افزود: این استان با وجود دارا بودن آب و هوای سرد و خشک بیش از ۵۰۰ مزرعه تولید آبزیان دارد.

وی گفت: تولید ۲۵ هزار تن ماهی در سال ۱۴۰۱، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر مزایای وجود این حوزه تولیدی در چهارمحال و بختیاری است.

برزگر با اشاره به اینکه ماهیان سردابی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ترکیه، عراق و. صادر می‌شود، عنوان کرد: در این استان ۱۴ مرکز تولید ماهیان زینتی و ۲۱ واحد تولید خوراک آبزیان وجود دارد.

برزگر با اشاره به اینکه ماهیان سردابی تولیدی در چهارمحال و بختیاری به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ترکیه و عراق صادر می‌شود، گفت: در این استان ۱۴ مرکز تولید ماهیان زینتی و ۲۱ واحد تولید خوراک آبزیان وجود دارد.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد خوراک میگو و ۴۰ درصد آبزیان سردابی کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۱ واحد بسته‌بندی شیلات در استان فعال است.

برزگر اضافه کرد: تولید بچه ماهی از دیگر فعالیت‌های جدید در این استان است که باید در آینده بتوانیم ۲۵ نوع محصول را از ماهی تولید و فرآوری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار