معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کتابفروشی‌های استان نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و عضویت در صندوق اعتباری هنر اقدام کنند.

فاطمه حسینی گفت: این موضوع در راستای حمایت از کتابفروشی‌ها و براساس تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است و فعالان این صنف می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: همچنین از این پس مجوز فعالیت کتابفروشی‌ها باید در ابتدا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل تابعه آن صادر شود، سپس می‌توانند پروانه صنفی خود را از اتحادیه کتاب و نوشت افزار دریافت کنند.

نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این باره گفت: چهار هزار و ۷۰۰ نفر در این استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان از خدمات بیمه پایه تامین اجتماعی بهره می‌گیرند.

محمد صفار ادامه داد: عضو صندوق ۴۵ درصد از سهم بیمه را پرداخت می‌کند و بقیه آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل می‌شود.

وی گفت: فعالیت اعضای این صندوق در چند رسته شامل فعالان قرآن و عترت، حوزه سینمایی، هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، موسیقی، نویسندگان شامل شاعران، مولفان و پژوهشگران می‌شود، دوران عضویت سه ساله بوده، اما برای دارندگان درجه یک هنری این مدت ۹ سال و برای مستمری بگیران به صورت «مادام العمر» است.

نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدت زمان بهره گیری از تسهیلات طرح جوانه (فرزندآوری) و شمیم (ازدواج) برای اعضای صندوق اعتباری هنر به پایان رسیده است، افزود: در دوره جدید تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی با دوره بازپرداخت ۲ ساله و داشتن یک ضامن برای اعضای صندوق در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.