مدیرکل انتقال خون استان ایلام خبر داد

اهدای خون سه هزار نفر در ایلام طی ماه‌های مهر و آبان

مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: سه هزار و ۱۹۰ نفر طی ماه‌های مهر و آبان سال جاری موفق به اهدای خون شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون در استان ۲۹.۴۱ درصد افزایش یافته است.

لیلی عاصم آبادی مدیرکل انتقال خون استان ایلام اظهار کرد: در ماه‌های مهر و آبان سه هزار و ۷۲۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده که از این تعداد سه هزار و ۱۹۰ نفر واجد شرایط اهدای خون بودند.

وی افزود: از این تعداد اهداکننده خون یک هزار و ۶۰۲ نفر به صورت مستمر، یک هزار و ۷۱ نفر نیز با سابقه اهدای خون، ۵۷۰ نفر بار اولی و ۱۷۲ نفر زن بودند.

عاصم آبادی یادآور شد: در این بازه زمانی تعداد مراجعه برای اهدای خون ۲۹.۵۳ درصد، اهداکنندگان مستمر ۲۹ درصد، باسابقه ۲۹.۱۹ درصد، بار اولی ۳۰ درصد و زن ۱۱.۶۸ نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی ادامه داد: باتوجه به گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو همزمان با سراسر کشور پویش فرزندان ایران به منظور ترغیب نسل جوان و دانشجویان به اهدای خون از شانزدهم آذرماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی باتوجه به ماه‌های سرد سال و کاهش مراجعات مردم جهت اهدای خون، از عموم مردم خواست برای اهدای خون خود، به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.