قانون حمایت از معلولان مورد توجه ویژه ادارات سمنان باشد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه اجرای قانون حمایت از معلولان مصوب مجلس شورای اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

منطقی، با بیان اینکه قانون حمایت از معلولان، قانون مجلس شورای اسلامی و لازم الاجرا است، گفت: در این قانون برای هر دستگاه وظیفه‌ای خاص تعریف شده و ممنوعیت در اجرا وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان اظهار کرد: قانون جامع حمایت از معلولان سال ۱۳۸۳ تصویب شد و امید می‌رفت که اجرای این قانون در سال‌های بعدی بستر ارایه خدمت به معلولان را فراهم کند، اما بندها و تبصره‌های این قانون اجرا نشد.

وی ادامه داد: آسیب‌شناسی از قانون جامعه حمایت از معلولان در سال ۱۳۹۷ انجام و پس از اصلاح و بازنگری ابلاغ شد که اگر این قانون اجرا شود، می‌توان شاهد توانمندشدن معلولان و حضور آنان در جامعه و رفع نیازهایشان باشیم.

این مسوول اضافه کرد: معلولان بزرگترین اقلیت هر اجتماعی هستند. هر سال سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر روز جهانی معلولان است تا توجه عموم جامعه به معلولان جلب شود.

وی با اشاره به ۱۲ آذر روز جهانی و آغاز هفته معلولان، تصریح کرد: بهزیستی در این هفته با اهتمام بیشتر در تلاش برای شنیدن دغدغه‌ها و توانمندی معلولان و انعکاس آن به گوش مسوولان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.