سهمیه ماهانه گاز مایع هر خانوار ۴۴ کیلو در ماه است

امسال هشت میلیون لیتر نفت سفید در استان چهارمحال و بختیاری تامین شد.

ساسان تیموری مدیر شرکت‌ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش دما، تاکنون هشت میلیون لیتر نفت سفید در استان برای مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، تامین شده است.

وی افزود: ارسال و تامین این میزان نفت سفید در چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه پارسال که به میزان شش میلیون لیتر بوده صورت پذیرفت و تلاش بر تامین به موقع سوخت مورد نیاز مناطق فاقد گاز، توسط همکاران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و ناوگان نفت‌بَری است.

تیموری اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده پارسال ۱۱ میلیون لیتر نفت سفید در چهارمحال و بختیاری تامین شده است و نفت سفید برای گرمایش و گاز مایع نیز برای پخت و پز خانوار‌ها استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی در خصوص نحوه توزیع گاز مایع گفت: در راستای اجرای بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توزیع گاز مایع برای مصرف کنندگانی که از شبکه گاز شهری بی‌بهره هستند و یا در مقاطعی از سال به دلایلی گاز آن‌ها از طریق شرکت گاز قطع می‌شود، همانند گذشته مشمول دریافت گاز مایع یارانه‌ای و براساس نرخ مصوب انجام می‌گیرد.

تیموری ادامه داد: براین اساس سهمیه ماهانه گاز مایع هر خانوار ۴۴ کیلو در ماه است که به صورت اتوماتیک و اول هرماه در کارت بانکی آن‌ها که در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی ثبت شده است، با قیمت یارانه‌ای شارژ می‌شود.

وی گفت: در زمان حاضر هشت هزار و ۵۰۰ خانوار این استان که بیشتر در مناطق سخت گذر (صعب‌العبور ساکن) هستند از یارانه گاز مایع استفاده می‌کنند.

تیموری تاکید کرد: مصرف کنندگان گاز مایع در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی و کم فروشی در عرضه گاز مایع می‌توانند با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس گرفته و شکایت خود را از این طرح مطرح و پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.