قالیباف در نشست مشترک با قوه قضاییه:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح جدید انتخابات مجلس، صیانت از نامزدهاست

رئیس مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، صیانت از افرادی است که خودشان را در معرض و میدان انتخابات قرار دادند.

محمدباقر قالیباف در نشست مشترک مجلس شورای اسلامی با قوه قضاییه که در صحن علنی خانه ملت برگزار شد، گفت: یاد مدرس را که روز و هفته مجلس به این مناسبت است را گرامی می‌دارم و خطاب به خود و همکارانم‌ می‌گویم وقتی با مبانی اسلامی که پایه‌گذاری کردند شهید مدرس نماینده تراز انقلاب است. شهید مدرسی که در خفقان رضاشاهی در مجلس خود را به‌عنوان‌ نماینده تراز نشان داد.

وی افزود: بنده هم به عنوان یک شهروند و هم به عنوان فردی که چند سالی به عنوان ضابط قوه قضاییه در نیروی انتظامی توفیق خدمت داشتم، با مسائل قوه قضاییه آشنا هستم؛ امروز از همه عزیزان قوه قضاییه به ویژه رئیس دستگاه قضا تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتماً فلسفه این جلسات آن است که با همدلی و هماهنگی، گامی رو به جلو برای ایران عزیز و رفع مشکلات ملت و باز کردن گره مشکلات مردم است.

قالیباف اظهار کرد: انصافاً مجلس یازدهم، یک مجلس فعال بوده و اجازه ندادیم موضوعاتی در دستورکار مجلس قرار بگیرد که دغدغه و مشکل مردم نباشد.

وی با اشاره به تصویب موادی مرتبط با قوه قضاییه در برنامه هفتم گفت: در برنامه هفتم چندین ماده را در حوزه‌های پیشگیری از جرم و دعاوی، هوشمند سازی و استفاده از فناوری‌های نوین، تکمیل و قطعی مردم حد نگاری، توجه و حمایت از تولید و کسب و کار، استفاده از ظرفیت‌های مردم برای حل و فصل دعاوی و توجه به شایستگی‌ها و دقت عمل در ضابطین قوه قضاییه و توجه به رسیدگی رفاهی قضات به تصویب رساندیم و این مسائل در اولویت مجلس قرار گرفته است.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در میدان انتخابات مجلس دوازدهم وارد شدند، گفت: از میان چهار رکن رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت که مقام معظم رهبری برای انتخابات فرمودند، این افرادی که به میدان آمدند حداقل می‌خواهند وظیفه خود را برای افزایش مشارکت و رقابت انتخاباتی انجام دهند.

قالیباف بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، صیانت از افرادی است که خودشان را در معرض و میدان انتخابات قرار دادند.

رئیس مجلس افزود: چندی پیش و در آغاز کار ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس، جلسه‌ای با دوستان خود در وزارت کشور و شورای نگهبان گذاشتم که موضوعات انتخابات را رصد کنند و به‌ویژه به موضوع مشارکت و رقابت انتخاباتی اشراف داشته باشند.

وی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: اگر شما بپذیرید حتماً یک نفر از اعضای هیئت‌ رئیسه مجلس با عزیزان ما در قوه قضاییه برای موضوع انتخابات و رصد شرایط، حداقل به صورت هفتگی، جلساتی را داشته و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، روز مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار