ارتقای تبادلات فناورانه و نوآورانه قشم و سازمان همکاری شانگهای

معاون اندیشکده‌های بن سازه اقتصادی و تجاری چندمنظوره کشور‌های سازمان همکاری شانگهای، بر ارتقای تبادلات فناورانه و نوآورانه قشم و این سازمان تاکید کرد.

چن تائو معاون اندیشکده‌های بن سازه اقتصادی و تجاری چندمنظوره کشور‌های سازمان همکاری شانگهای در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ایران و چین به عنوان دو تمدن کهن در تاریخ جهان، فرهنگ پر شکوه ایرانی و چینی را خلق کرده اند.

او گفت: بن سازه اقتصادی و تجاری چندمنظوره سازمان همکاری شانگهای مایل به تقویت همکاری و تبادل با منطقه آزاد تجاری قشم است و در روند اجرای طرح‌های همکاری، سازمان‌های برجسته‌تر چین و شهر چونچن در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و سایر صنایع مرتبط به بازدید و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری قشم تشویق می‌شوند.

چن تائو گفت: زیست بوم تولیدات صنعتی و پیشرفته چونچن، و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را باید به طور فعال، به ایجاد همکاری عمیق بین این منطقه صنعتی و دانش بنیان و منطقه قشم آزاد تشویق کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم هم در این دیدار با طرح‌های اجرایی و پیشنهادات، چارچوبی را برای توسعه همکاری‌های دوجانبه ارائه کرد تا علاوه بر تبادلات اقتصادی و فرهنگی، با استفاده از ظرفیت‌های بن سازه‌های اقتصادی و تجاری چند منظوره سازمان همکاری شانگ‌های TEMP، شرکت‌های دانش بنیان و نوآور و همچنین اندیشکده‌های ایران با همتایان خود در چین و سایر کشور‌های عضو همکاری کنند.

عادل پیغامی گفت: ایران حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان یا فناوری پیشرفته دارد و این بن سازه در منطقه آزاد تجاری قشم می‌تواند در خلق فرصت‌های ارتباط بین شرکت‌ها یا تاسیس کمیته‌های جدید با کشور‌های سازمان همکاری شانگهای موثر باشد.

برچسب ها: چین ، منطقه آزاد قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.