پنج حلقه چاه آب غیرمجاز در مشهد مسدود شد

مدیر امور منابع آب مشهد در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: پنج حلقه چاه غیر مجاز آب در محدوده تحت پوشش در مشهد مسدود و از برداشت غیرقانونی ۳۴۳ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی جلوگیری شد.

محمد برزویی مدیر امور منابع آب مشهد در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این تعداد حلقه چاه در بازه زمانی ۴۸ ساعت گذشته شناسایی و مسدود شد.

او افزود: از این تعداد چاه، چهار حلقه چاه غیر مجاز در محدوده روستای "خراسانک" شهرستان مشهد با متوسط عمق ۱۲۰ متر و دبی پنج لیتر در ثانیه بود که

مدیر امور منابع آب مشهد در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: با انسداد این چهار حلقه چاه از برداشت غیرقانونی ۳۰۷ هزار متر مکعب آب در سال جلوگیری شد.

بروزیی بیان کرد: یک حلقه چاه عمیق غیر مجاز دیگر نیز در منطقه هاشمیه مشهد توسط نیرو‌های گشت و بازرسی کشف و با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی مسدود شد.

او تصریح کرد: با انسداد این چاه از برداشت غیر مجاز ۳۶ هزار متر مکعب آب در سال جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب مشهد در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در استان و مشهد و کاهش بارندگی، چاه‌های غیرمجاز بزرگترین آسیب را به منابع زیرزمینی می‌رسانند از این رو به صورت جدی با این پدیده برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار