نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برگزاری کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظه باعث شده تا در ۹ سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تالیف شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه در نهمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) اظهار کرد: در بین علمای استان بوشهر شخصیت‌هایی همچون آل عصفور قریب به ۴۰ کتاب تالیفی دارد و برخی کتاب‌های این شخصیت مرجع هستند.

وی بیان کرد: همچنین علامه بلادی بوشهری حدود ۸۰ رساله دارد که برخی از آن‌ها مرجع هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یادآورشد: تالیفات علمای بوشهر بسیار متنوع است تا جایی که حتی به علومی همچون جغرافیا، ریاضیات و طب و علوم غریبه ورود کردند.

صفایی بوشهری ادامه داد: علما به عرصه تالیف توجه ویژه‌ای داشته‌اند و یکی از آثار کنگره علامه بلادی نیز ایجاد جو و آفرینش بستر برای احیای نهضت پژوهش و تالیف است.

وی اضافه کرد: خواهران و برادران طلبه ۳۰۰ اثر را در این دوره کنگره ارائه کردند و اگر در هر کنگره به طور متوسط ۳۰۰ اثر ارائه شده باشد، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ اثر در طول این ۹ سال تالیف شده است.

صفایی بوشهری یادآور شد: در تاریخ روحانیت استان بوشهر که قریب به ۱۲ قرن است، هزار و ۲۰۰ جلد کتاب تولید شده، اما این کنگره باعث شده تا در ۹ سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تالیف شود.

وی با اشاره به پیشرفت و ارتقای عرصه پژوهش در استان و ایجاد کارگروه‌های تخصصی در این عرصه با موضوعات مختلف گفت: بسیاری از جا‌ها همچون آموزش و پرورش در سطح کشور آثار و تالیفات خود را برای بررسی به استان بوشهر می‌فرستند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: در رابطه با نسخه شناسی و کتاب شناسی علمای استان بوشهر هفت سال کار شده است که نشان می‌دهد این استان تاریخی بس کهن در تالیف دارد.

وی افزود: علامه بلادی بوشهری (ره) افتخار این استان بوشهر است و رئیسعلی دلواری نیز با حکم این بزرگ عالم قیام کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.