معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از تعطیلی مدارس استان تا پایان هفته خبر داد و گفت: آموزش به طور مجازی برقرار است.

میرمحمد غراوی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تعطیلی مدارس استان تهران تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این تصمیم در پی تشدید آلودگی هوا اتخاذ شده و آموزش به طور مجازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی مهدکودک‌ها طی این مدت ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری نمایند.

غراوی ادامه داد: مجوز‌های طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودرو‌ها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار با نظر دستگاه مربوطه در این بازه زمانی دورکار می‌شوند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه فعالیت کارخانجات تولید سیمان از روز دوشنبه تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه ممنوع می‌باشد، خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …) از تردد در فضای باز خودداری نمایند.

غراوی سپس گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی همه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و…)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و… که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز را دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحد‌های نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحد‌های متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آن‌ها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

غراوی همچنین گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دانشگاه اصفهان تعطیل است؟؟؟؟!!!تا اخرهفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
درود بر شما با مدیریت انقلابی تون
آفرین واقعا
کشور رو کلا تعطیل کردید
Iran (Islamic Republic of)
محسن35
۲۲:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
کارمندا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
معلمان فعال در اسنپ ، قشنگ حال کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
جالبه روشه خوبی شده طی سال های اخیر تا طقی به طوقی می خوره بخاطر طفره رفتن شونه خالی کردن از حل مشکلاتی مثل کمبود انرژی ها، آلودگی، ترافیک ها، سریع یا استعفا یا تعطیلی!!!!
خب هر ساله دارند تعطیل می کنند نتیجه چشد؟؟
مشکل حل شد؟ اوضاع بهتر شد؟
کمبود برق گاز صنعت ادارجات مدارس تعطیل
آلودگی هوا، مدارس نیمی از ادارجات و صنعت تعطیل
کمبود شیر خشک، جیره بندی آن!!
از این طرفم فلانی دلاری اختلاس کرده فقط ممنوع الخروج می شود که با همین اختلاس مشکل خیلی از واردات مواد غذایی و دارویی به طبع آن مشکل کمبود حل می شد،
وقتی جرمی اثبات می شود آن هم بعد 18 ماه آن هم جرمی به این بزرگی که باعث بخطر انداختن امنیت غذایی کشور می شود بجای اقدام سریع اعدام فقط ممنوع الخروج!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
از ما که گذشت آفتاب لب بومیم
خدا به داد نسل بعد و آینده این کشور برسه با این اوضاع نابسامان در مدیریت کشور!!
Iran (Islamic Republic of)
شهربانو زریری
۲۱:۲۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خوشبحال تهرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
1_گفته نصف کارمندان و دارای بیماری زمینه ای دور کار می شوند!! سوال پیش می آید یعنی یک ارباب رجوع که کاری حضوری دارد نیاز به حضور مهر امضا تاییده شخص خاصی از کارمندان دارند مثل مسئول تسهیلات دهنده در بانک یا مهر تایید مسئول کارشناس برای مجوز ها که دورکار شده باید هر دو طرف از طریق آنلاين باهم در ارتباط باشند و کارمند از راه دور و آنلاين برگه رو مهر امضا تاییده صادر کند!!؟؟

خجالت می کشند بگویند نصف کشور تعطیل کنند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
پس دانشگاها چی؟
خفه شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
مسئولین دقیقا کارشون چیه؟؟؟اینا که تو همه چی گند زدن حتی هوا هم واسمون سم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دانشگاهها که امکانات برگزاری کلاسهای مجازی را دارند. چرا آنها را تعطیل نمی کنند! واقعا سلامتی این همه جوان و آینده مملکت مهم نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
دانشجوها هم که انسان نیستن
شش هاشون فیلتر و تهویه هوا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بعد از ده‌ها ساعت جلسه خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
جای پایتخت را تغییر بدهید و در سواحل مکران پایتخت مدرنی بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
فکر کردین دانشجوهای تهرانی دودشُش دارن؟
بخدا من همش نفس تنگی ،سردرد و حالت تهوع و چشم درد دارم
مگه چی ازتون کم میشه مجازی کنید انگار گفتیم تعطیل کنیم بخوریم بخوابیم
بخدا همه اینا حق الناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
واقعا"مدیران ارشد کشور در رابطه با آلودگی نمی خواهند کار اساسی انجام دهند ۱۰سال پیش قرار بود موتورها وتمامی وسایل عمومی برقی شوند اما متاسفانه هیچ حرکتی بعد از ده سال بغیر از تعطیلی های مقطعی انجام نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
پس چه زمانی قرار است مسئولین در این موردفکری به حال مردم کنند؟ آیا باید همه سرطانی بشوند و بعد برای این مشکل راه حلی پیدا شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
هر کس خربزه خورد پای لرزش هم بشینه .
میخوای تهران و اصفهان و ...و کلان شهر باشی و همه چی هم واست جور باشه؟!!
مث ما بیا روستا زندگی کن خب .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
والا همه زندگیمون تو همین کلانشهره وگرنه راحترین و بهترین و سالم ترین زندگی رو شما روستایی ها دارید والا همشم منت میذارید و طلبکارید که فلان بهمان و دائم در حال گاردگیری!!! البته فقط یک عده اینجوری هستن ..
زندگی تو کلانشهر به همون اندازه کلی خرج و مخارج داره و حقوق هم که ثابتِ! والا شماها شیر و برنج و گوشت و مرغ و فلان که همش تو باغ و باغچه و زمین و مزرعه و .. دارید نداشته باشید هم هزینه خیلی کمتری پرداخت میکنید درامداتونم خوبه به نسبت هزینه های پایین زندگیتون
نگید نه که ما خودمون روستا نشین داریم این فیلما رو تموم کنید والا
درد اگه مدرسه و نت و ایناس تو همین تهران میبرمت جایی که ببینی از همون روستا وضع مدرسه خرابتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
اینم از مشکل آلودگی هوا که بدست با کفایت ستاد شرایط اضطرار به بهترین نحو ممکن حل شد و از فردا شاهد هوای تمیز و صاف خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
امان از آلودگی هوا
یعنی تا آخر هفته باید با دود زندگی کنیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
تعطیل شدن اداره های تهران خیلی مهم بود که خبری نشد...
جان مردم مهمترین مساله است....
از اول هفته این وضعیت پیش بینی نمی شدتا مدارس رو یک هفته غیر حضوری اداره کنید و مردم هم تکلیفشان را بدانند؟

ادارات رو اگرتعطیل می کردید با خروج عده ای از خودروها و مردم ، چند روزی تهران و مردمش یک نفسی تازه می کردند.
بهره وری اداره های دولتی عدد قابل ملاحظه ای نیست که به خاطر تعطیلی چند روزه خللی بهش وارد بشه یا ضربه خاصی به اقتصاد بخوره!!!! بخش خصوصی هم که دست خودشه.
آخرین اخبار