شهردار تهران گفت: قرارداد با چینی‌ها برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی و ۱۰ هزار ون برقی نهایی شده است.

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران گفت: تهران به جز پایتخت بودن، هویت فرهنگی، اقتصادی و معماری ویژه‌ای ندارد؛ اگر تهران را بررسی کنیم می‌بینیم هیچ یک از این هویت‌ها به‌طور ویژه در شهر موجود نیست؛ بنابراین تهران نیاز به خلق هویت دارد.

زاکانی همچنین تصریح کرد: یکی از این تحولات، تحول فناورانه در شهر است. امروزه با وجود آنکه بیشترین ظرفیت دانشمندان و دانشگاهیان در کشور در پایتخت وجود دارد، اما متناسب با آن ظرفیت هوشمندسازی در پایتخت وجود ندارد؛ لذا سعی کردیم در بستر شهر، شهرک‌ها و الگو‌های نوآوری و فناوری را داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۰۰ هکتار بافت پارک ولایت در حال تبدیل به پارک علم و فناوری است، تصریح کرد: دیگر محور تحول در شهر تهران، «تحول کالبدی» است؛ تهران با مشکل ترافیک، آلودگی هوا، بَد مسکنی و بی‌مسکنی و ناپایداری بخش‌های قابل توجهی از شهر رو به رو است.

وی ادامه داد: تهران تا سال ۱۳۴۷ بصورت شمالی- جنوبی رشد کرده و پس از آن رشد شرقی-غربی داشته است. ملاحظه می‌شود متاسفانه الگوی مشخصی برای توسعه شهر وجود نداشته است. امروز می‌بینیم منطقه ۲۲ نیاز‌های ابتدایی دارد و از سرانه‌های لازم برای زندگی شهروندان برخوردار نیست.

زاکانی با بیان اینکه مهمترین برنامه ما این بود که نقاط ضعف را در شهر به نقاط قوت بدل کنیم، گفت: مثلاً درباره بافت ناپایدار تلاش ما این بود که بافت فرسوده را نوسازی کنیم تا بتوانیم از بنیان، مشکلاتی از قبیل ترافیک، آلودگی هوا و دیگر مسائل را حل کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در اداره امور، جوهره همه تحولات است، یادآور شد: ما در تلاش هستیم تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها، مبتنی بر مشارکت شهروندان، تهران دیگری بسازیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در حد وُسع و توان تلاش می‌کنیم که دیگر دستگاه‌ها نیز در عمل به وظایف خود موفق شوند؛ مثلاً مسئولیت دانشگاه‌ها یا آموزش و پرورش به شهرداری مرتبط نیست اما در کنار آن‌ها برای خدمت به مردم ایستاده‌ایم.

ایجاد ۵۰۰۰ ظرفیت جدید برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران

زاکانی با اشاره به اوضاع اسف‌بار معتادان متجاهر پیش از دوره جدید مدیریت شهری، اظهار کرد: با تشکیل «قرارگاه اجتماعی» با مشارکت با دیگر دستگاه‌ها بدنبال سامان بخشی به این اوضاع بودیم. شهرداری پیش از این حتی یک تخت برای نگهداری معتادان متجاهر نداشت. امروز، اما به پنج هزار معتاد متجاهر خدمات ارائه می‌دهد؛ در حالی که سابقاً استاندار قبلی به شهرداری فشار وارد می‌کرد که این افراد را ساماندهی کند و شهرداری زیر بار نمی‌رفت.

شهردار تهران گفت: اگر مدیریت شهری بتواند با این میزان پیچیدگی پایتخت، آسیب‌های اجتماعی را اداره کند، حتما می‌تواند برای سایر کشور نیز الگو باشد. کار نظارت و برنامه‌ریزی برای این مشکلات در شهر تهران برعهده شهرداری بوده، این در حالی است که در سایر کشور مسئولانی مانند استانداری و فرماندهی به چنین مسائلی ورود می‌کنند.

وی افزود: اما تهران به واسطه پیچیدگی‌هایی که دارد، به همان اندازه نیز مشکلاتش افزایش پیدا می‌کند و از این جهت بود که رئیس جمهور بنده را به عنوان مشاور خود در آسیب‌های اجتماعی انتخاب کرد و به بنده مسئولیت دادند تا بتوانم نوکری افراد آسیب‌دیده را بکنم.

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: اولین پایه اقدامات ما در شهرداری تهران، مشارکت‌پذیری است. توان خود را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک گذاشتیم و با نخبگان نیز مشارکت کردیم و آن‌ها را بر مدار تصمیم‌گیری قرار دادیم. در همین راستا مهم‌ترین مشکلات و مسائل شهر را با تمام دانشگاه‌ها در میان گذاشتیم و از دانشگاهیان درخواست کردیم عملکرد ما را نقد کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت ما بر مدار نخبگان بود و برای فکر برتر ارزش قائل شدیم، گفت: ما شورایاری‌ها را تعطیل نکردیم. دیوان عدالت اداری بارصدور حکمی در دوره قبل، منع فعالیت آن‌ها را صادر کرد؛ ما زمینه‌ای را فراهم کردیم که عناصر مؤثر در محلات برای مشارکت در اداره شهر حضور داشته باشند. تلاش کردیم تا سرای محلات را هم که به فضایی برای درآمدزایی و کار اقتصادی تبدیل شده بود، به مدار خدمت و وظیفه اولیه خود برای شکل‌گیری هویت محلی برگردانیم.

زاکانی با اشاره به برگزاری نخستین دوره طرح «من شهردارم»، ادامه داد: در سال گذشته با اجرای این طرح، دو هزار و ۸۰ طرح و پروژه توسعه محلی در معرض انتخاب عموم شهروندان قرار گرفت. بیش از ۱۴۰۰ پروژه از آن میان توسط خود مردم انتخاب شد. احداث این پروژه‌ها با ۳.۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال قرار گرفته و به مرحله اجرا رسیده است. هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ پروژه از این تعداد به میزان ۶۳ درصد تکمیل و تقدیم شهروندان عزیز شده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روز‌هایی که پشت سر می‌گذاریم، روز‌های سیاه جنایت است، اظهار کرد: امروز شاهد جنایت رژیم صهیونیستی، آمریکا و خیانت کشور‌های غربی و سکوت آن‌ها هستیم. ما ضمن محکومیت این جنایات، از خدای متعال می‌خواهیم هرچه سریع‌تر ملت مظلوم فلسطین به برتری نهایی دست پیدا کند.

وی با تأکید بر مشروعیت‌زدایی در جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین، خاطرنشان کرد: امروز این مشروعیت‌زدایی در جهان اثرات خود را در حضور ملت‌ها و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نشان می‌دهد؛ لذا ما در نقطه تاریخی خاصی قرار گرفتیم که باید رسالت و مسئولیت خود را بشناسیم.

زاکانی با بیان اینکه جنبش دانشجویی منشأ «امید و افتخار» در کشور است، یادآور شد: این جنبش در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و ۱۳ آبان سال ۵۸ تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند؛ هر دو این حرکت‌ها به دنبال استقلال‌خواهی هستند؛ وجه اختلاف این دو جنبش این است که در ایام انقلاب، حرکات صورت‌گرفته توسط امام راحل (ره) رهبری می‌شود و نظام سلطه را مانع کار خود می‌داند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید تحول را از درون مدیریت شهری آغاز کنیم، یادآور شد: جنبش دانشجویی نیز باید خود را متحول کند و نیاز به یک بازسازی دارد تا فارغ از جناح‌ها، اصل آینده قوی را هدف‌گذاری کرده و تصویری آرمانی را ارائه دهد. دانشجویان باید تمدنی که قرار است الگویی نوین از زیست انسانی را ارائه دهد، معرفی کنند و برای ایجاد آن تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید به خودمان بازگردیم و مسیر درستی را ترسیم کنیم، تصریح کرد: جامعه بدون تصویر آینده یک جامعه مُرده و دچار روزمرگی است و جامعه‌ای که نداند کدام قُله را فتح کند، جامعه‌ای در حال دست و پا زدن است. این به معنای مرگ حکمرانی، فساد و بی‌عدالتی است.

زاکانی با بیان اینکه باید برای ساختن تهران جدید و ایران قوی تلاش شود، گفت: باید به جبهه حق و مستضعفین برای نشان دادن تصویری جدید از جهان کمک کنیم. ما در چین صریحاً در برابر جنایات رژیم صهیونیستی موضع گرفتیم که با واکنش‌های مثبتی در این نشست‌ها همراه بود و این مطالبات مبتنی بر عدالت برای آن‌ها جذابیت داشت.

شهردار تهران با بیان اینکه سلیقه و طرز تفکر ما با دیگران تفاوت دارد، تأکید کرد: یک سانتی‌متر تراکم غیرمجاز فروخته نشده است. البته تلاش می‌کنیم تعداد پروانه تخریب و نوسازی در شهر افزایش یابد. ۹۳۰ هزار قطعه زمین در تهران وجود دارد و اگر قرار باشد سالانه ۱۰ درصد از آن نوسازی شود، باید سالی ۹۳ هزار پروانه صادر شود. اگر بنا بر نوسازی یک‌درصد از بافت تهران باشد، باید سالانه ۹ هزار پروانه ساختمانی صادر شود.

وی با اعلام اینکه، اما در سال ۱۴۰۰ تنها کمی بیشتر از پنج هزار فقره پروانه برابر با نیمی از آمار موردنیاز نوسازی یک‌درصد از پارسل‌های تهران صادر شد، تصریح کرد: حرکت در مسیر گران کردن شهر، به گونه‌ای بوده که امروز ۱۷ درصد شهر ناپایدار شده و با وجود سه گسل زلزله‌خیز، هر لحظه احتمال فاجعه وجود دارد؛ لذا شهر نیاز به نوسازی دارد و این نوسازی، مطلقاً به معنای تراکم‌فروشی نیست.

عده‌ای از این‌که فرصت نوسازی خانه‌های تقریباً مخروبه شهروندان فراهم شده، ناراحتند!

زاکانی در ادامه با بیان اینکه تمام آمار امروز و گذشته کمیسیون ماده پنج موجود است، یادآور شد: امروز کمیسیون ماده ۵ به اهرم تحول کالبدی شهر تبدیل شده است؛ اما نه برای برج‌سازان! بلکه برای محلات نفرآباد، اسلام آباد، کن، گلاب‌دره و ده ونک. ما ده‌ها طرح موضعی را بررسی کردیم. عده‌ای اما ظاهراً ناراحت هستند که چرا فرصتی برای نوسازی خانه‌های تقریباً مخروبه شهروندان آن محلات فراهم شده است. ما، اما سمت مردم هستیم؛ تمام این هجمه‌ها نیز برای همین است که سمت افراد متمول نایستادیم. البته بعضی‌ها اگر سر و صدایشان را تمام نکنند، مجبور می‌شوم پرونده‌هایشان را رو کنم. 

وی با اعلام اینکه فساد در سه دسته تقسیم شد، خاطرنشان کرد: یک دسته از فساد اصطلاحاً در افواه عمومی، «خوردن و بردن» نامیده می‌شود که ما می‌گوییم باید این مبالغ را بازگردانند؛ سال گذشته بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان از امکانات شهرداری تهران بازگشت.

شهردار تهران تأکید کرد: دسته دوم به «می‌خواهد بخورد» و یا «خواهد خورد» اختصاص دارد. ما اجازه نمی‌دهیم. با شفاف‌سازی مثلاً در منطقه ۶ یک پرونده را بررسی کردیم؛ کارشناس نظارت فنی در این پرونده تخفیف ۱۲۰ میلیارد تومانی داده بود که به ارزش روز به هزار میلیارد تومان می‌رسید! مقابل این مفسده ایستادگی کرده و حق شهر را پس گرفتیم.

زاکانی سومین دسته از فساد را «دزدی‌های خُرد» دانست که شهرداری تهران با اجرای پنج گام به دنبال محدود کردن این موضوع است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور پیگیری مسئله آسیب‌های اجتماعی را به بنده سپرده است، یادآور شد: مسئولیت آلودگی هوا با ما نیست و ۲۳ دستگاه در این زمینه مسئولیت دارند. دولت و سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر مجموعه‌ها در این زمینه مسئولیت اصلی را بر عهده دارند. مسئولیت بنده از سوی رئیس‌جمهور، ساماندهی معتادان متجاهر، کودکان کار و دیگر آسیب‌های اجتماعی است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری در قبال محیط‌زیست شهر بی‌تفاوت نیست؛ اضافه کرد: در همین راستا با حضور سرمایه‌گذار خارجی، نسبت به خرید نیروگاه‌های مُدرن زباله‌سوز اقدام کردیم و تا ۲ سال آینده، با سوزاندن پسماند روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق برای تهران تولید خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه روز گذشته با مپنا قراردادی را منعقد کردیم که بر اساس آن هفت هزار ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران راه‌اندازی شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جایگاه راه‌اندازی شده و تا پایان سال آینده تعداد این جایگاه‌ها به پنج هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی به قرارداد با چینی‌ها برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی و ۱۰ هزار ون برقی اشاره کرد و افزود: در ساعات غیر پیک افزایش تأمین برق در جایگاه‌ها انجام می‌شود و شب تا صبح شارژ صورت می‌گیرد. ایده‌های دیگری برای تأمین برق این دستگاه‌ها نیز در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۶۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
در دنیا مرسوم خرید خودرو بصورت انتقال تکنولوژی صورت می گیرد و خرید صرف خیانت بزرگی محسوب می شود ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۲:۵۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
لعنت بر پدر و مادر اونی که توهم زده و فکر می‌کنه نخبه است و جلو واردات دهها ملیونی خودرو برقی را بگیره آینده از آن خودرو برقی است خودروهای پاک تمام برقی باید در همه شهرهایمان داشته باشیم و مانع شود و اینکار را بکنه بدون شک وطن فروشه!؟ وطن فروش با تولید اندک و ناچیز ایران نمیشود سی چهل میلیون خودرو بازار را جایگزین و یا اشباع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
باز هم پاک کردن صورت مسأله، آلودگی تهران بخاطر ماشین مردم نیست، همه حمل و نقل عمومی رو برقی کنید و زیر پای همه هم تسلا بزارید باز تهران آلوده خواهد بود؛ اگر می‌خواستید واقعا کاری کنید فکری به حال مازوت سوزی نیروگاه ها می کردید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اشتباهی مثبت دادم ولی چرت گفتی آینده از آن حمل و نقل و خودروهای برقی است
همین حالا هم شرکتهای بزرگ جهانی بسمت خودروهای پاک تمام برقی حرکت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
با واردات میلیونها دستگاه خودرو برقی با کمک وزارت نفت و نیرو به جمع کشورهای پیشرفته در استفاده از خودروهای برقی برویم و به سمت هوای پاک برویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
ولی چی بهتر خط تولیدشو وارد کنیم،ماشین دونفره،چهار نفره
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۲:۴۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اگه خودمون با حرکت حلزونی و لاک پشتی همچون ایران خودرو و سایپا حرکت کنیم بعد از نیم قرن به این تولید میرسیم نیم قرن دیگه نه تو هستی و نه من و نه بسیاری از این مسولان کم خرد و نه مدیران ایران‌خودرو و سایپا عزیزم و هموطن گرامی واردات حتی دهها میلیونی خودرو برقی به ضرر هیچکس نیست چون ما تولید بسیار اندک و انگشت شماری داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
سوخت بی کیفیت و بدرد نخور داخل هر ماشین با کیفیت بریزید هم هوا رو آلوده می کنه معاینه فنی به چی میدید
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۱۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
بجای تکیه بر تولید اندک‌ ایران‌خودرو و سایپا به واردات هر چه سریعتر این خودروهای پاک باید پرداخت تا شهرهای کشورمان از آلودگی رهایی یابند و سلامت مردم هم تصمیم شود
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۱۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
بجای تکیه بر تولید اندک‌ ایران‌خودرو و سایپا به واردات هر چه سریعتر این خودروهای پاک باید پرداخت تا شهرهای کشورمان از آلودگی رهایی یابند و سلامت مردم هم تصمیم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
ایران زباله دان چین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
BAKHTIYARI
۲۲:۴۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
چین در خودرو برقی چه در تولید و چه در مصرف اول جهانه می‌دانستی فکر نکنم و یقین دارم نمی‌دانستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
همینطوری دارین صادر می کنین؟ نفت در برابر اتوبوس برقی بعلاوه بیکاری میلیونها جوان!! کاش صنایع نظامی قابلیت اشتغالزایی هم داشتند!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۱۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
قابلیت اشتغال زایی ک دارن حتما!ارواح ک نمیسازن،همین آدما میسازن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۴۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
آخی بنازم به این مخت نابغه تا حالا نفت می‌فروختم برای ماشینهای دودزا و صنعت کهنه خوب بود ولی به خودرو برقی که رسید شد پیف پیف و اه اه
هموطن عزیز و نخبه خودروهای تمام برقی پاک‌ترین خودروهای جهانند
Iran (Islamic Republic of)
ndcg
۰۸:۰۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
چرا اینقدر رانتخواری میکنید بزارید متخصصان داخلی بسازن ثروت مملکت رو خرج مردم خودمون کنید متخصصان خودمون بخورن چرا چینیها بخورن یه خورده وطن پرست باشید
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۲۲:۴۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
متخصصان خودمون تا نیم و یا یک قرن دیگه بازار را اشباع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ndcg
۰۸:۰۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
چرا اینقدر رانتخواری میکنید بزارید متخصصان داخلی بسازن ثروت مملکت رو خرج مردم خودمون کنید متخصصان خودمون بخورن چرا چینیها بخورن یه خورده وطن پرست باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خاک تو مخ گچیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
فکر نکن وطن پرستی این از بی مهری تو و مسولان و وطن فروشی است واردات خودرو برقی باید بی اندازه و بی حد باشد مثال دهها میلیونی
Iran (Islamic Republic of)
جهان لیراوی
۰۶:۵۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
با سلام خدمت همه اعضاء
خوبه که تمام هزینه‌ها رو صرف تهران و اصفهان و تبریز و ... می‌کنند ما هم که گرمای ۵۰ تا ۶۰ درجه بخوریم که بوشهر نفت تولید کنه بقیه نفعشو ببرن.
واقعا کسی هست این بی عدالتی رو رفع کنه تا کی باید این شکلی باشه...
تا کی تبعیض.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۳۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
کسی که وسیله که در داخل می شود تولید کرد وارد می کند خائن است .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۲:۴۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اول ببین تولید داخل چقده بعد حرف بزن ما وطن پرست تر از توییم آنهم خیلی خیلی بیشتر واردات خودرو برقی هر چقدر هم که باشد بنفع کشور و همه مردم است
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۴۷ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
در داخل تولید نمیشود این تولید تبلیغاتی و اندک است نازنین هموطن ،واردات خودرو برقی فراوان نشانه وطن پرستی است نه وطن فروشی چون تولید ما بسیار ناچیز و مونتاژی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
فقط مثل قضیه چای دبش نشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
با سلام و احترام جناب آقای زاکانی عزیز کی و چه موقع می‌خواهیم بفهمیم که آینده از آن تکنولوژی برق است چرا ما نباید خودمان پیشرو در تبدیل صنایع خودروسازی به خودرو برقی باشیم من به شما می‌گویم در دنیا در آینده نه چندان دور حتی یک خودرو سوخت فسیلی پیدا نخواهد شد و هر کشوری که زودتر در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و پیشرفت کند آینده کشور خود را تضمین کرده است همانگونه که در زمانی ژاپن متوجه شد دانش الکترونیک در زندگی آینده بشر نقش بسزایی دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد و شد ژاپن فعلی فرض کنید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی از چین خریدیم آخرش چی ما باید در زمینه تبدیل خودروها به خودرو برقی ه سریع‌تر سرمایه‌گذاری کنیم و به جای آنکه بخریم به جهان صادر کنیم اسمعو و افهمو یا مسئولین آینده به دهها دلیل عقلانی از آن برق است و برق است و برق
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۲:۴۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
پیشرو بودن به تولید انبوه هم هست نخبه ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اتوبوس برقی هم که خدا میدونه کی وارد تهران میشه که هیچ ماشین ها میخواد چیکار کنین فقط اتوبوس ها برقی میشن
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۲۳:۴۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
یعنی گل بگیرن در خودرو سازی های داخلی رو که وقتی ایران اولین ماشین رو ساخت چینی ژاپنی ها خر سوار میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
ژاپن در صنعت از تو جلوتر بود حالا چین شاید ولی ژاپن نه
Germany
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
به جای ساختن توپ... تانک...فشفشه
چهارتا اتوبوس میساختین اینقدر چشتون به خارجیا نباشه.. واسه ملت ایران افت داره!!!
واقعا که!!!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۱۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
اگه همون نیرویی ک در صنایع دفاعیه،در صنعت خودرو هم باشه عالیه!مجلس ی ورودی بکنه و اجازه بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
تو هر ماشین چند صد میلیون گیر شهرداری میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خیلی عالی هست جای تشکر از دولت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خدایا سایه چین را از سر ما کم کن ...آمین
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۲۰ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خدا هیچکی رو محتاج غیر خودش نکنه!منتها کشور از تمام امکاناتش باید استفاده کنه،از جمله ارتباط با غرب و شرق،بصورت مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
ولی خدا سایه بی همتا و بی عقلها را از سر این کشور کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
همه‌چیز شده چین استادیوم اتوبوس همه‌چیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
بفهم چین در خودرو برقی اول جهانه یعنی ابرقدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
چه عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
آفرین به این شهر دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
چی شد شما که گفتین خودمون ساختیم و می‌سازیم پس چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
آدم مریض، فقط دنبال بهونه گیری هستی؟ حالا اگه خودشون تولید می کردن میگفتی این آشغالا چیه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
شما که اگر نظام تخم طلا هم بزاره مامور به واق هستید ولی به حق باید به شهردار تبریک گفت که در شرایطی که در دوره های قبل افتخار شهرداریها به دوچرخه سواری و یا شلیک در حمام بود، ایشان به نوسازی جهادی ناوگان حمل و نقل تهران پرداخته. ضمنا ساخت این حجم از ناوگان حمل و نقل که طبق قرارداد در مدت یکسال باید ساخته بشه یک حرکت انقلابی که از ظرفیت تولید داخل خارج بود وگرنه بله ما هم توان ساخت داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
داداش کشورو فروختن به چین اینا...
-
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
منظور از خودمون همان چین است
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۲۲ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خودشونم میسازن،ولی کفاف نمیده!باید فکر عاجلی کرد برای مصرف سوخت و آلودگی هوا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۷:۲۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
خاک بر سر اونیکه میگه کشور رو فروختن به فلانی و فلانی!نفهم،کشورمون داره ابرقدرت میشه،کله تو از تو این شبکه های انگلیسی و عربی عبری در بیار!اونا دشمنای تاریخی و تمدنین!حالیته!؟
آخرین اخبار