سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از تدوین تقویم ویژه گردشگری ورزشی استان با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 محمدهادی طهرانی مقدم   در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان که در محل اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: این استان به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری و ورزشی بسیار غنی و منحصر بفرد است که با تلفیق این ۲ مقوله می‌توان شاهد تحول شگرفی در جنوب شرق کشور بود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری رویدادهای فرهنگی می‌کنند اما ضرورت دارد برای تمامی این رویدادها یک پیوست گردشگری نیز دیده شود که این مهم در رویدادهای ورزشی جلوه بیشتری دارد و باید پیوستگی میراث فرهنگی و ورزش تقویت شود.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان؛ یکی از اقدامات مهمی که لازم است در سریع‌ترین زمان به سرانجام برسد، تهیه و معرفی دقیق بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری به بخش خصوصی است و باید سند توسعه گردشگری با رویکرد ورزشی نیز به طور مشترک تهیه و تقویم ثابت با قابلیت اجرا و ماندگار تدوین شود.

وی ادامه داد: مردمی کردن گردشگری و واگذاری امور فرهنگی، گردشگری و ورزشی به مردم که صاحبان اصلی این انقلاب هستند امری انکار ناپذیر است.

طهرانی مقدم گفت: اگر مردم و بخش خصوصی به معنای واقعی وارد عمل شوند دیگر با مشکل بودجه و اعتبار مواجه نخواهیم شد و مردم خودشان صحنه گردان رویدادهای گردشگری ورزشی خواهند بود و تجربه نشان می‌دهد که با ورود اثربخش مردم، خروجی‌های قابل قبول تری نیز شاهد بوده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار