برنامه ریزی شهرداری برای رفع آلودگی‌های بصری

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: برنامه‌های شهرداری برای رفع آلودگی‌های بصری یزد همزمان با تصویب آیین نامه آن در شورای شهر آغاز می‌شود.

حمیدرضا رحیمدل معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان اینکه این آئین نامه هم اکنون برای تصویب در اختیار شورای اسلامی شهر قرار گرفته گفت: بر اساس این آئین نامه هر چیزی که موجبات نازیبایی شهر را فراهم کند و یا موجب آزار و اذیت شهروندان را فراهم کند آلودگی بصری تلقی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

او افزود: از مولفه‌های مهم در بحث آلودگی دیداری کارگاه‌های مزاحم شهری مانند صنف‌های صافکاری، نقاشی، تعویض روغن، مکانیکی و شغل‌هایی که باعث سد معبر در سطح شهر می‌شوند هستند که دید بصری شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهند باید به بیرون شهر منتقل شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: در مراحل بعد طراحی سازه‌های تبلیغاتی که تاثیرات بزرگی در آلودگی بصری شهر را دارند مانند تابلو‌های روان، ال‌ای دی، پرچمی و تابلو‌های لیزری که باعث اغتشاشات نوری در شب می‌شود و ترافیک ایجاد کرده باید ساماندهی شوند.

حمیدرضا رحیمدل با اشاره به اینکه در ابتدا برای اجرای آین آیین نامه به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود و مدتی به آن‌ها وقت داده می‌شود تا همکاری کنند و در صورت عدم همکاری برای ارتقای سیما و منظر شهری و کمک به روحیه شهروندان با دستور مقام قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود.

او وجود تابلو‌های وکلا، پزشکان، اصناف، کسبه و تابلو‌های تبلیغاتی داخل باغچه‌های فضای سبز شهری را که در اثر وزش طوفان و آبیاری این باغچه‌ها موجب خسارات به شهروندان می‌شود امری نادرست دانست و گفت: خواهشمندم از مسئولان مربوطه، اتحادیه، اصناف، وکلای دادگستری، سازمان‌های نظام پزشکی و پزشکان این تابلو‌ها را بر اساس قوانین خودشان به روی ساختمان‌هایی که دارند منتقل کنند تا معبر شهری آزاد شود و شاهد خسارتی به شهروند درحال تردد در سطح شهر نباشیم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.