هسته اولیه مجمع خیرین تامین داروی استان فارس امروز طی مراسمی با حضور مسئولان دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد.

طی نشستی به میزبانی مدیریت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی دانشگاه شیراز که با حضور برخی از مسئولان دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی و خیرین این شهر برگزار شد؛ هسته اولیه «مجمع خیرین تهیه و تدارک دارو در استان فارس» تشکیل شد.

مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز در حاشیه این مراسم گفت: سازمان‌ها و کسب‌وکار‌ها فراتر از مسائل اقتصادی، نسبت به جامعه، محیط‌زیست، بهبود زندگی و سلامت کارکنان، شهروندان و سایر ذی‌نفعان مسئولیت دارند و مسئولیت‌پذیری اجتماعی تعهدی است که سازمان‌ها در برابر جامعه دارند. در همین راستا دانشگاه شیراز با همکاری سازمان غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صدد تشکیل هسته اولیه مؤسسه خیران تهیه و تدارک دارو در استان فارس است. 

محمدحسین رونقی افزود: دانشگاه شیراز با استفاده از حوزه‌های دانشی مرتبط و به‌کارگیری منابع موجود در این طرح مشارکت دارد. 

به گفته‌ او، در این جلسه مقرر شد که مؤسسه خیریه مذکور در چارچوب قوانین و ضوابط کشور در راستای تأمین دارو‌های ضروری برای محرومان و نیازمندان و بیماران مبتلا به انواع بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های صعب‌العلاج در جامعه‌ ایران فعالیت کند. 

مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز هدف از تأسیس مؤسسه خیران تهیه و تدارک دارو در استان فارس را کمک و حمایت از افرادی دانست که به دلایل اقتصادی، اجتماعی و سلامتی، توانایی تأمین هزینه دارو را ندارند. 

رونقی افزود: تصویب اساسنامه و طرح راهبردی این مؤسسه به جلسه بعد و پس از اعمال‌نظر افراد ذی‌صلاح و اصلاحات ساختاری موکول شده است.

پرویز رستم‌زاده (معاون اداری مالی دانشگاه شیراز)، دکتر محمدهادی صادقی (عضو هیأت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز)، دکتر محمدحسین رونقی (مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز)، دکتر محمدجواد راعی (معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز)، دکتر حسین نیک‌نهاد (استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)، دکتر الهام کریمیان (مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)، دکتر حمیدرضا قاسم‌پور (معاون مجمع خیرین تأمین سلامت فارس)، دکتر علی آقامحمدی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام) و حجه‌الاسلام حدائق در این جلسه حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.