احمدوند گفت: بخش عمده‌ای از تاریخ ادبیات ما تاریخ مقاومت است و این ادبیات با روحیه و فرهنگ ما عجین شده است.

یاسر احمدوند که در نشست صمیمانه مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت با تعدادی از نویسندگان، فعالان حوزه تاریخ شفاهی و راویان جنگ گفت: پیروزی ما در دفاع‌مقدس به برکت حضور مردم بود و در حوزه ادبیات مقاومت هم اگر مردم پای کار باشند کار‌های تأثیرگذار انجام خواهد شد بنابراین به یک نهضت بزرگ مردمی نیاز داریم و مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت می‌تواند به صورت شهر به شهر و محله به محله به این نهضت کمک کند. چون برای تولید آثار فاخر به تعداد زیادی نویسنده نیاز داریم. راه‌اندازی راهیان نور نویسندگان در مساجد و مدارس، برگزاری شب خاطره، خوانش متن کتاب و کار‌هایی از این دست هم اثربخش است تا مردم مزه این ادبیات را بچشند و برای مطالعه آثار تولید شده تشویق شوند.

احمدوند در این نشست که در «باغ زیبا» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می‌گفت، اظهار امیدواری کرد اینگونه نشست‌ها با دیگر نویسندگان هم تکرار شود و ما از طرح‌ها و انتقادات و پیشنهادات استقبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد همچنین در بخش دیگر سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه گفت: خودمان را درباره غزه بدهکار می‌دانیم و باید یک کاری انجام بدهیم. البته ساکت نبودیم و کار‌های زیادی انجام شده است و امیدوارین ریشه ظلم با از بین رژیم صهیونیستی از خشکیده شود.

در این نشست، دکتر حسین زکریائی عزیزی دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجمع از جمله راه‌اندازی صفحات ویژه دفاع مقدس در برخی جراید همزمان با شروع به کار مجمع گفت: دفاع مقدس پرچمی است که همه احزاب با تفکرات مختلف زیر لوای آن سینه می‌زنند و ما این را در مجمع تجربه کردیم.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مختلف به اهالی رسانه و قلم گفت: آموزش خبرنگاری در بحران جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود که به کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار