سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان با کاردار و نماینده اتحادیه اروپا و نماینده های دیگر نهاد های امداد رسان دیدار و گفتگو کرد.

خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در نشستی با رافایلا ایودیس، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان و نماینده‌های شماری از نهادهای امدادرسان خواستار تبدیل کمپ های موقت پناهجویان به کمپ های دایمی شد.

حقانی افزود با فرا رسیدن فصل زمستان، مشکلات مهاجران بیش‌تر خواهد شد.

خلیل‌الرحمن حقانی تصریح کرده است: از اینکه در فصل زمستان انتقال برگشت‌کنندگان به شماری از ولایات ناممکن است، میخواهیم کمپ‌های موقت را به کمپ‌های مسکونی طولانی مدت تبدیل کنیم و در زمینه به کمک‌های بشری کشورها نیاز داریم.

به گفته این وزارت، کمک‌های اضطراری نمی‌تواند مشکلات آنان را رفع کند و باید در زمینه ساخت سرپناه، ایجاد شغل و کمک‌های اساسی برای مهاجران توجه شود.

رافایلا ایودیس در این دیدار گفت اخراج مهاجران اهل افغانستان از پاکستان یک ظلم بزرگ و آشکار است و از ادامه کمک به مهاجران اطمینان داده است.

پاکستان در ماه اکتبر برای مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند و در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.

بازگشت و اخراج مهاجران از پاکستان، به وخامت بحران بشری در افغانستان افزوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار