فرشاد مهدی پور، اظهار داشت: امروز تبلیغات به عنوان یکی از مجاری بزرگ تولید محتوا است و قابلیت زیادی به مخاطبان داده که در عرصه تبلیغات و عرضه محصولات خود به مشتریان پیش بروند.
وی با تقسیم بندی فناوریها در عرصه رو به رشد صنعت تبلیغات گفت: در حال حاضر ابعاد امر تبلیغات دچار تحول شده است. در واقع، امروزه با تقسیم بندی تبلیغات به ابعاد اطلاعاتی، زیستی و نانو روبرو هستیم. وی افزود: امروز به مدد کلاندادهها و هوش مصنوعی، کالاها خیلی سریع در دسترس قرار گرفته و شرایط به سمت و سویی رفته که تبلیغات به نقطه به نقطه نیاز مصرفکنندهها توجه میکند.
مهدیپور همچنین با اشاره به تغییر نام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت تبلیغات و امور رسانهای گفت: این تغییر، تبلیغات به عنوان رکن ارتقا و رشد بوده و دفاتر مرتبط با آن را با کمک بخش خصوصی همگراتر کرده است و این حرکت مهم، موجب تحول ارتباطات با وزارت صمت خواهد شد.
فرشاد مهدی پور ایجاد تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت را با هدف همگرایی و تسهیل کردن شبکههای تبلیغاتی، پر اهمیت خواند و تصریح کرد: فناوریها و رشد فضای مجازی، کاربران و زیرساختها بسیار توسعه یافته، به طوری که هرچه بیشتر همگرایی و هم افزایی و ایجاد تفاهم زیربنایی نهادهای ذیصلاح را به عرصه فعلیت میکشاند. وی افزود: این دو وزارت خانه در حوزه تنظیم گران صنعت تبلیغات و اطلاع رسانی، در راستای حوزه ارتباطاتی، باید در کنار هم قرار بگیرند و با یادگیری و به روز رسانی و مقررات بنا به شرایط موجود، سیاستهایی را اتخاذ کنند که امروز این همایش و تفاهم نامه، به این مهم عاملیت بخشیده است.
معاون امور مطبوعاتی افزود: تبلیغات از جنس صنایع فرهنگی، صنعتی است که به دنبال کسب مخاطب و مصرفکننده بوده و ضلع دیگر آن تجار هستند که برای تبلیغات تولیدات خود از آن استفاده میکنند.
درآغاز این همایش، عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن پر اهمیت خواندن رعایت اخلاق در تبلیغات نوین گفت: امروز نیازمند ترویج تبلیغات اخلاقی در جامعه هستیم که در چند سال گذشته برخی از امور تبلیغاتی از اخلاق و واقعیتها فاصله گرفتند و برای هر تبلیغی نباید دست به هر کسب و کاری بزنیم.
محمدیان اضافه کرد: در حال حاضر، با چالشهای زیادی در صنعت تبلیغات روبه رو هستیم که یکی از مهمترین آنها تغییر صنعت و ظهور و بروز فناوریهای نوین است. وی افزود: یکی از مهمترین راهها برای مقابله با این چالش، پیوند صنعت و تبلیغات است که به تقویت جامعه کسب و کارها میتواند کمک کند.
محمدیان با خاطر نشان کردن در آستانه ورود به انقلاب پنجم صنعتی و ظهور فناوریهای نوین در عرصه تبلیغات، گفت: انقلاب پنجم صنعتی به دنبال تلفیق فناوریهای دیجیتال زیستی خواهد بود که این مهم مستلزم تفاهم بیش از پیش کنشگران عرصه تبلیغات است.
علیرضا شاه میرزایی معاون وزیر صمت نیز در این همایش، با اشاره به فعالیت کمیسیونهای برند و تبلیغات برند اظهار داشت: در تمامی اینها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش اصلی را ایفا میکند و این نشان میدهد که این مشتری بزرگ (صنعت) بتواند از این موقعیت استفاده کند و این کمکی بزرگ به برندهای کشور بوده که در آن تاکید اصلی بر تولید و صادرات است.
معاون وزارت صمت با اشاره به این که شرکتهای فعال عرصه دیجیتال باید تقویت شوند، گفت: تبلیغات دیجیتالی دیگر قدیمی شده است و جای رشد دارد که بتوانیم از پلتفرمهای داخلی استفاده کرده و به اصلاح مصرف بپردازیم.