دیدارنماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با جمعی از دانشجویان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با جمعی از دانشجویان گفت:دانشجویان نسبت به فضای جامعه و دانشگاه دغدغه مندتر، حساس‌تر و پیگیرتر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  گفت: تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان عزیز نسبت به فضای جامعه و دانشگاه دغدغه مندتر، حساس‌تر و پیگیرتر باشند البته رعایت آداب کنشگری در شان دانشگاه و محیط علمی و صبر و سعه صدر بیشتر را فراموش نکنند

وی در آستانه روز دانشجو در دیدار با جمعی از دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تبریز با تبریک روز دانشجو و بزرگداشت یاد شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲، گفت: شهیدان «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «مهدی شریعت‌رضوی» هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در دانشگاه تهران به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و امروز ۷۰ سال از آن روز می‌گذرد.
وی گفت: همه دانشجویان دنبال عدالت، آزادی، استقلال و پیشرفت علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورشان هستند و این خواسته‌ها را دلسوزانه پیگیری میکنند.
وی با اشاره به ویژگی‌های کنشگری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان نسل قبل، گفت؛ دانشجویان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ دغدغه‌های عینی‌تر و ملموس‌تر و واقعی‌تری داشتند و موضوعات و مسائل را صبورانه دنبال می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر مطالبه گر‌تر و آرمان خواه‌تر بودن دانشجویان نسل جدید تصریح کرد: اطلاعات دانشجویان فعلی نسبت به دانشجویان نسل‌های گذشته گسترده‌تر و بیشتر شده است، پس مسائل را عمیق‌تر و گسترده‌تر میبینند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشمدر ادامه با اشاره به سبک زندگی دانشجویان امروزی، آن‌ها را مستقل‌تر از وابستگی‌های فکری به دیگران عنوان کرد و گفت: امروزه برخی از خانواده‌ها وابستگی فکری به دانشجوی خودشان دارند.

 وی در پایان با تاکید بر حمایت دانشجویان از اصل مشارکت بالا در انتخابات، ادامه داد: آفتی که تشکل‌های دانشجویی را در ماه‌های نزدیک به انتخابات تهدید میکند، مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط جریان‌های سیاسی بیرون از دانشگاه هست که همیشه به دنبال رسیدن به قدرت در حاکمیت هستند.
در ابتدای این دیدار هفت نفر از دانشجویان به نمایندگی از طرف تشکل‌های دانشجویی به ایراد نقطه نظرات در مورد مسائل روز جامعه پرداختند.

همچنین بعد از این دیدار حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با حضور در خوابگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ضمن بازدید و بررسی امکانات خوابگاه با دانشجویان دیدار و گفتگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.