جمع آوری بیش از ۷۰ تن گیاه مهاجم سنبل آبی در آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا از پاکسازی کامل و جمع آوری بیش از ۷۰ تن گیاه مهاجم سنبل آبی در مساحتی بیش از ۲ هکتار از اکوسیستم‌های آبی این شهرستان خبر داد.

محمد رضا سلامی ریک گفت‌: با پیگیری‌های مستمر اداره حفاظت محیط‌زیست و اخذ دستور از دادستان محترم شهرستان و مصوبات کمیته پدافند زیستی فرمانداری کل عرصه و محدوده رشد و تکثیر گونه مهاجم سنبل آبی در برکه سفیر امید آستارا به مساحت حدود دو هکتار با همکاری شهرداری آستارا و احدی از مالکین عرصه، جمع آوری و امحاء شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا افزود: این برکه آبی که در مالکیت خصوصی افراد حقیقی و شهرداری است از سال ۹۴ به سنبل آبی آلوده و برغم پاکسازی مقطعی متاسفانه ازسال ۹۷ بطور فزاینده‌ای تکثیر و به مرور زمان عرصه آبی موصوف را بطور کامل اشغال کرده بود. 

وی اضافه کرد: به جهت پیشگیری از انتشار و  ورود این‌گیاه مهاجم به سایر پهنه‌های آبی شهرستان بالاخص تالاب استیل، عملیات اجرایی و مبارزه فیزیکی آن از اوایل آذرماه سالجاری با بهره گیری از توان ماشین آلات زنجیری و نیروی انسانی شروع و بعد از ۱۵ روز تلاش شبانه روزی  بطور کامل پاکسازی شد. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا گفت: میزان سنبل ابی جمع آوری شده را بیش از ۷۰ تن براورد کرد که از سطح این برکه جمع آوری شده است.

برچسب ها: سنبل آبی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.