سردار حسن مهری گفت: سالانه بین هزار تا هزار و ۵۰۰ دستگاه فلزیاب در سطح کشور کشف و ضبط می‌شود که مربوط به حوزه اشیای تاریخی است.

سردار حسن مهری در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حمایت فراجا از یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در سطح ملی  اظهار داشت: کشفیات اشیای اصلی و تقلبی بیشتر در حوزه فراجا انجام می‌شود.

مهری تصریح کرد: فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر به عضویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور درآمده است.

وی با اشاره به کلاهبرداری در حوزه میراث‌فرهنگی با قیمت‌های بالا و تبلیغات این گروه در فضای مجازی یادآور شد: در حوزه فضای مجازی نیز جرایم مرتبط با میراث‌فرهنگی مشهود است که نیاز است در این بخش جُرم‌انگاری شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: در این حوزه قوانین خاصی وضع نشده است و مجرمان با دست بازتر فعالیت می‌کنند.

وی گفت: کلاهبرداری، تبلیغات سوء، ناآگاهی یک‌سری افراد باعث روی آورده عده‌ای به سمت‌وسوی حفاری غیرمجاز می‌شود که این مهم جان افراد را تهدید می‌کند.

مهری تاکید کرد: برخورد قانونی با افرادی که در فضای مجازی کلاهبرداری، تبلیغات سوء و مردم را دعوت به حفاری‌های غیرمجاز می‌کنند، ضروری است.

وی افزود: البته حوزه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سطح کشور نیز توجه ویژه‌ای به تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی نیاز است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: فرماندهان این یگان در سطح استان‌های افرادی با سابقه بالای ۲۵ سال خدمت و مُجرب هستند.

وی یادآور شد: فرمانده سابق یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری یکی از سه کارآگاه خبره هزار کاشف کشور بود که عملکرد مطلوبی داشته است.

مهری اظهار داشت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در بین استان‌های هم‌تراز جزو استان‌های برتر و ممتاز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار