رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: جمعی از دوستداران محیط زیست و پاکبانان شهرداری پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو حمامیان این شهرستان و مهم‌ترین زیستگاه میش‌مرغ در منطقه را پاکسازی کردند.

رحیم عبدالکریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: پناهگاه حیات وحش دشت سوتاو حمامیان مهم‌ترین زیستگاه میش‌مرغ در منطقه بوده و به دلیل همجواری با سایت زباله شهری شیخ‌لر به نایلون، کارتون و زباله‌هایی که توسط باد منتقل می‌شود، آلوده شده است.

وی اضافه کرد: انبوه پلاستیک و نایلون‌های جمع شده در این منطقه، آلودگی زیست محیطی و بصری را به همراه داشت که پاک‌سازی آن انجام شد و این عملیات بخشی از برنامه مدیریت شهری برای مقابله با آلودگی محیطی و حفظ محیط زیست است.

 عبدالکریمی ادامه داد: ۷ در همین راستا لازم است آموزش و افزایش آگاهی عمومی برای بازنگری در مصرف نایلون و مواد پلاستیکی در دستور کار نهاد‌های مرتبط از جمله شهرداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات پاکسازی ۳۰ نفر از دوست‌داران محیط زیست و پاکبانان شهرداری بوکان حضور داشتند، ابراز امیدواری کرد در آینده نیز عملیات پاکسازی این پناهگاه حیات وحش تا زمان انتقال سایت زباله شهری به مکانی دیگر تداوم داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: دشت سوتاو حمامیان بوکان که هم اکنون به تنها محل زیست این پرنده نادر در کشور تبدیل شده در سال ۱۳۸۹ با مساحت حدود چهار هزار هکتار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان پناهگاه حیات وحش ارتقا یافته است.

وی با انتقاد از دفن ناقص و غیراصولی زباله شهری بوکان در سایت شیخ‌لر افزود: این سایت در چند دهه اخیر به مکانی برای انباشت غیراصولی زباله شهری تبدیل شده و فاقد استاندار‌های لازم و مجوز‌های محیط زیست است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با تعیین سایت جدیدی برای انباشت و تفکیک زباله به شیوه استاندار، سایت شیخ‌لر تعطیل شود و زباله‌های شهری به سایت جدید منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.