سی ان ان: طرح اولیه اسرائیل با خاک یکسان کردن تمامی غزه بود

مقامات آگاه آمریکایی اعلام کردند اسرائیل در نظر داشته است تمامی غزه را در پاسخ به حمله حماس با خاک یکسان کند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله غافلگیرانه جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در هفتم اکتبر، حملات هوایی گسترده‌ای را در غزه به انجام رسانده و ده‌ها هزار غیرنظامی را کشته و مجروح ساخته است. طی عملیات زمینی اسرائیل که از ۲۷ اکتبر شروع شده است، تانک‌های این رژیم زیرساخت‌های این باریکه را نابود کرده و از انجام هیچ توحشی فروگذاری نکرده‌اند. با این حال، اطلاعات منتشر شده حاکی از ابعاد دیگری از تصمیمات کابینه جنگ رژیم صهیونیستی است. 

به گزارش الجزیره، مقامات آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود در گفت‌وگو با سی ان ان اعلام کردند پس از حمله هفتم اکتبر حماس، برنامه اولیه اسرائیل برای پاسخ به این حمله با خاک یکسان کردن تمامی غزه بوده است. 

براساس گزارش سی ان ان، برنامه اصلی اسرائیل پس از حمله حماس بهره بردن از صد‌ها هزار نیروی نظامی و حمله گسترده هوایی، زمینی و دریایی به غزه با هدف با خاک یکسان کردن تمامی این باریکه بود. 

با این حال، این رسانه آمریکایی در گزارش خود به این نکته اشاره نکرده است که چرا رژیم صهیونیستی از این تصمیم خود منصرف شده است.

گرچه طرح اولیه تل آویو علیه غزه اجرایی نشد، اما ارتش این رژیم تاکنون به دو سوم خانه‌های غزه به صورت جزئی یا کلی آسیب وارد کرده و ۸۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری این باریکه را آواره ساخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۱۲ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
مگه با خاک یکسان نکرد بیچاره مردم مظلوم فلسطین رو نابود کرد ۱۷ هزار انسان دسته گل شوخی نیست ا انسان وقتی میگی با احترام بگیم مثل علف جنازه های شهدا روی زمین مجروحین روی زمین کوچه خیابون ریخته حالمون بد میشه دلمون ریش میشه گریه امانمون نمیده دیگه چیکار میخواد بکنه با خاک یکسان شده غزه
شبکه عرب ملخ خور مرتجع قطر قشنگ لحظه به لحظه نشون میده شب رو روز دیگه چیزی نمونده از خونه وزندگی وجان انسانهای مظلوم و بی دفاع اشتباه کردن رزمندگان هلی کوپترهای آپاچی وجنگل می‌بایست ببرن به غزه بعدا جنگ رو شروع کنند اگه هلی کوپتر جنگی داشتن این همه دشمن موفق نبود پس نگید از اول نقشه داشت خود نتانیابوی سگ یونیسف گفته بود غزه رو رو سرتون خراب میکنم حالا که شما غافلگیرم کردین نشونتون میدم واین کار رو کرد
قبل از جنگ می‌بایست تجهیزات جنگ چند سال رو آماده میکردن ومخصوصا هلی کوپتر جنگی پناهگاه واسه مردم بی‌دفاع انگار خاله بازی میخواستن بکنند بابا جان انسان های مظلوم وخودشون ددر کار بود تا زمانی که بچه بازی وبدون برنامه کار کنید مسلمین همینه شما با دشمن خونخوار وهمراهی کنندگان خونخوار وعربهای مرتجع چاپلوس وتحت سلطه وگاو شیرده آمریکا واسرائیل واروپاییها طرفین خداوند گفته شما کاری نکنید تا دشمن برای شما رنج وزحمت بوجود بیاره با راه نقشه وطراحی وامکانات درست جنگ رو شروع کنید یک نابرابری صد در صدی درسته ایمانشان بسیار بسیار قویه اما خداوند فرموده در قران واعدو لهم مستطعتم من قوه و رباط الخیل ترهبون
با تمام قوا وتجهیزات نظامی در کنارش ایمان قوی پس خدا نعوذ بالله نمی‌دونست در قران نوشت کمی تفکر لازم نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
طوفان حماس غزه را نابود کرد نه اسرائیل را.!
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۲۰:۵۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
حتی اگر کل غزه با خاک یکسان میشد طوری که یک نفر زنده نمونه هیچ بخاری از سازمان ملل و عرب ها بلند نمیشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
حالا با طرح اولیه همچین فاصله ای هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
به نظرتون تا اخر دنیا دیگه هیچ کشوری پیدا میشه که جرات حمله به اسراییل رو داشته باشه ؟؟؟
تازه به راحتی با بمب اتمی هم میزنن و اینکه دنیا چی بگه براشون مهم نیست !!
آخرین اخبار