آقای وحیدکیا از استقرار سامانه تهویه در برخی ایستگاههای خط یک مترو و تکمیل موارد باقی مانده تا پایان بهمن ماه امسال و همچنین اتمام حفاری مرحله اول خط ۲ تا پایان آذر و اتمام حفاری تونل مرحله دوم حد فاصل دانشسرا تا باغمیشه خبر داد.
وی ضمن اشاره به هزینه بالای تامین سامانه تهویه با برآورد حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی و نصب آن در سه ایستگاه ۷ و ۱۲ و ۱۶ (دانشگاه، سه راه امین و میدان امام حسین (علیه السلام) خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم تا طبق قولی که به شهروندان دادهایم تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ نواقص سیستم تهویه رفع و به نصب آن در ایستگاههای باقیمانده اقدام کنیم.
آقای وحیدکیا عملیات اجرایی و عمرانی خط ۲ را جزو طرحهای مهم بنیادی شهر تلقی کرد و گفت: در حال حاضر دو سوم بودجه عمرانی صرف سامان دادن به پروژه خط ۲ میشود و همکاران مجموعه قطار شهری به صورت شبانه روزی تلاش دارند تا به قول شهردار تبریز برای افتتاح فاز اول خط ۲ (حد فاصل قراملک تا دانشسرا) تا پایان سال ۱۴۰۴ جامعه عمل بپوشانند و تا ۶ ماه آینده کل حفاری تونل را در خط ۲ به اتمام برسانیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز تشریح کرد: تلاش می شود حفاری تونل غربی (فاز اول از قراملک تا دانشسرا) تا پایان آذر ماه امسال به اتمام میرسد و هماکنون دستگاه حفاری در زیر بافت فرسوده مرکزی شهر به تازگی از زیر پاساژ امت، پاساژ ۱۱۰، پاساژ شیخ صفی عبور کرده و این موضوع حساسیتهای ویژه و استانداردهای بالایی را میطلبید و در سایه همت شبانه روزی کارگران، مهندسان و همکاران تلاشگر متروی تبریز در هفتههای آتی از مقابل استانداری خارج میشود.
وی گفت:حفاری حد فاصل باغمیشه تا استانداری نیز تا خرداد سال آینده به اتمام خواهد رسید و همزمان با حفاری عملیات ایستگاهسازی در مرحله نخست این خط نیز با سرعت تمام در حال اجرا است تا با بهرهبرداری از این فاز طبق زمان اعلامی مسافرگیری در این خط پرترافیک صورت گیرد.