جابجایی ۲۶۱ هزار و ۶۴۹ مسافر در راه آهن زاگرس

مدیر کل راه آهن زاگرس از جابجایی ۲۶۱ هزار و ۶۴۹ مسافر در این پایانه ریلی خبر داد.

 حسن زیودار  مدیر کل راه آهن زاگرس گفت: در ۸ ماه امسال ۲۶۱ هزار و ۶۴۹ مسافر در راه آهن زاگرس به وسیله ۳ هزار و ۸۴۶ رام قطار جابجا شدند.

او  افزود: مقایسه آمار‌ها با مدت مشابه پارسال که ۲۵۱ هزار و ۷۴۸ مسافر به وسیله ۳ هزار ۹۱۹ رام قطار بوده است، رشد ۴ درصدی نشان می‌دهد.

مدیر کل راه آهن زاگرس نفر کیلومتر ثبت شده در ۸ ماه امسال را ۵۱ میلیون و ۵۱۹ هزار نفر کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: مقایسه آمار‌ها باتوجه به اینکه پارسال این رقم ۴۸ میلیون و ۴۳۵ هزار نفر کیلومتر بوده است، گویای رشد ۶ درصدی است.

راه‌آهن زاگرس، یکی از نواحی نوزده گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.    

راه‌آهن ناحیه زاگرس به دلیل تلاقی کوه‌های زاگرس با جلگه خوزستان و پل ارتباطی به بنادر خرمشهر، آبادان، بندر امام خمینی، ماهشهر و خلیج فارس از اهمیت بالایی در خطوط ریلی کشور برخوردار است و نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار