صدور کیفرخواست قتل شهرستان میبد در کمترین زمان ممکن

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پس از دستگیری قاتل در کمتر ۱۵ ساعت، کیفر خواست متهم اصلی قبل از برگزاری مراسم هفتمِ مقتول صادر شد.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پس از تلاش مضاعف ضابطین امنیتی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمین حادثه اخیر در میبد، دستگاه قضایی نیز رسیدگی خارج از نوبت با هدف تشفی آلام جامعه را در عین التزام دقیق به موازین دادرسی، رعایت حقوق متهم و تعیین وکیل تسخیری در دستور کار قرار داد.

او افزود: با حضور اکیپ بازسازی صحنه، تشخیص هویت، جمع آوری دقیق ادله و مستندات، کالبد شکافی جسد همراه با اقاریر صریح متهم، کیفرخواست متهم در کمترین زمان ممکن صادر شد. 

دهشیری بیان کرد: این قتل دارای ابعاد پیچیده قضایی و اطلاعاتی نیست و به همین سبب با تلاش مجموعه قضایی کیفرخواست صادر و در کمترین زمان ممکن در دادگاه کیفری یک استان مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

او خاطرنشان کرد: این نوع جرائم خشن که جنبه هیجانی دارد یک خانواده را داغدار کرده است و خانواده دیگر را در اضطراب قصاص نفس قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از دادستان عمومی و انقلاب و بازپرس ویژه قتل مامور به شهرستان میبد، پلیس اگاهی شهرستان و استان، مقام‌های اجرایی و امنیتی و بسیجی استان، گفت: در این فقره قتل، پیام بموقع و آرامش بخش امام جمعه شهرستان میبد حضرت آیت الله اعرافی و تلاش‌های بی شائبه سایر مسئولین محلی و صبوری و همراهی اهالی میبد، موجب تشفی خاطر خانواده داغدار و سایر مردم منطقه گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
با سلام و احترام ریاست محترم دادگستری استان یزد
خواهشا تا دیرتر نشده اهالی افغانستان و سیستان و بلوچستان و کرمان و تهران و همه افراد غیربومی را از یزد بیرون نمایید زیرا این افراد حتی در ادارات نیز ایجاد ناامنی نموده اند و این افراد غیربومی را از یزد بیرون نمایید که امنیت یزد به خطر نیافتد