روسیه: تسلیحات جدید کشتی جنگی نارو فومینسک با موفقیت آزمایش شد

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی جنگی نارو فومینسک، اخیراً سیستم تسلیحاتی و زرهی خود را با موفقیت آزمایش کرده است.  

در بیانیه‌ای که توسط سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه منتشر شد، آمده است: «کشتی جنگی جدید نارو فومینسک اخیراً سیستم تسلیحاتی و زرهی خود را با شلیک از توپ‌های ۳۰ و ۱۰۰ میلی متری خود آزمایش کرد. یک کشتی کوچک به عنوان هدف مورد استفاده قرار گرفت و تمام آزمایشات موفق بود.»

در ادامه این بیانیه آمده است: در آینده نزدیک سامانه‌های پدافند هوایی روی کشتی آزمایش می‌شوند. خدمه و اعضای کمیته‌های دولتی عملکرد کشتی را به طور کلی و عملکرد تمام سیستم‌های آن را تأیید می‌کنند.

«نارو فومینسک» متعلق به کلاس کشتی‌های موشکی بویان-ام است که روسیه در چارچوب پروژه دولتی در حال توسعه آن است. طول هر یک از این کشتی‌ها ۷۵ متر و عرض آن ۱۱ متر است. ظرفیت خدمه آن متشکل از ۵۲ نفر است و می‌تواند تا ۹۴۹ تن تجهیزات حمل کند. این کشتی قادر است با سرعت ۲۵ گره دریایی حرکت کند و در هر ماموریت ۲۵۰۰ مایل دریایی را طی کند.

این ناو‌ها به موشک‌های بالدار، توپ‌های ۱۰۰ میلی متری، موشک‌های ضد هوایی «ایگلا» و مسلسل‌های AK-۶۳۰-۲ مسلح هستند و قابلیت شناسایی اهداف هوایی و دریایی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار