هزار نفر در خوزستان کارت بازرگانی دارند

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: هزار نفر در استان با داشتن کارت بازرگانی، امکان انجام فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و صادرات را دارند.

مصطفی دهقان گفت: بیشتر افراد دارای این کارت از شرکت‌های تولیدی و بازرگانی هستند که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه امر تجارت استان هستند.

او در ادامه با اشاره به اعلام فراخوان ثبت نام صادرکنندگان برای انتخاب صادرکننده نمونه استان افزود: فعالان حوزه صادرات می‌توانند از امروز تا روز ۲۵ آذرماه نسبت به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ارائه اطلاعات خواسته شده در این رویداد شرکت کنند.

دهقان ادامه داد: هنوز زمان تجلیل از صادرکنندگان نمونه در استان تعیین نشده اما با همفکری و مشورت دستگاه‌های مربوطه تا پایان سال جاری این آیین برگزار خواهد شد.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت خوزستان با اشاره به اینکه تجلیل از صادرکنندگان نمونه کشور در تاریخ ۲۹ مهارماه امسال برگزار شد ادامه داد: صادر کننده نمونه بر اساس شاخصه‌های مختلفی از جمله امتیازبندی، گرفتن استعلام و میزان صادرات انجام شده، انتخاب و تقدیر خواهد شد.

از سرگیری صادرات محصولات پتروشیمی خوزستان

او گفت: طی چند ماه اخیر به دلایلی از جمله کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی، تعطیل بودن برخی شرکت‌های پتروشیمی برای اورهال و یا ممنوعیت صادرات برخی محصولات باعث کاهش صادرات تولیدات شد.

دهقان با اشاره به اینکه طی هشت ماه اخیر ۳.۸ میلیارد دلار صادرات کالای غیرنفتی از استان انجام شد گفت: روند نزولی صادرات محصولات پتروشیمی اثر چشمگیری بر کاهش ارزش صادرات استان داشته است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت خوزستان تصریح کرد: روند صادرات محصولات پتروشیمی در چند روز اخیر صعودی شده و امید است تا پایان امسال شاهد بهبود وضعیت تجارت خارجی در این حوزه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.