معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: مرکز تحقیقاتی پیشگیری از بیماری‌های بدخیم در بیرجند راه اندازی می‌شود.

پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در بازدید از چند بیمارستان و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون برخی از بیماری‌ها در حال افزایش است که به همین دلیل، راه اندازی مرکز تحقیقاتی پیشگیری از بیماری‌های بدخیم در بیرجند ضروری است.

او در خصوص بازدید از مرکز تحقیقات قلب در بیمارستان رازی و بیمارستان ایرانمهر افزود: برای پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی قول دادیم  پنل پیشگیری برای بیماری‌های قلب و عروق و مغر و اعصاب در دانشگاه برجسته کنیم.

پناهی در بازدید از مرکز بیماران سرطانی در بیمارستان ایرانمهر نیز با اشاره به رشد سرطان اظهار کرد: باید مراکز تحقیقات برای پیشگیری این بیماری داشته باشیم که مرکز تحقیقات در حوزه بیماری‌های بدخیم در بیمارستان ایرانمهر بیرجند هم راه اندازی خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: گروهی از محققین و جوانان در مرکز تحقیقات هپاتیت از بیماری‌های عفونی بیمارستان ولیعصر بیرجند فعالیت می‌کنند که با توجه به آمار بالای بیماری هپاتیت در این استان برای ریشه کنی این بیماری، از فعالیت‌های این مرکز حمایت می‌شود.

او گفت: برای احداث پژوهشکده در زمین اهدایی مرحوم ناصح هم مجوز ساخت را به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می‌دهیم و برای راه اندازی آن حمایت مالی می‌کنیم

پناهی همچنین از اختصاص اعتبار ویژه برای انجام تحقیقات سلامت خانواده خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.