حمایت پارک علم و فناوری البرز از صاحبان ایده

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه پارک علم وفناوری استان البرز یکی از پارک‌های سرآمد درکشور است،گفت: حمایت از صاحبان ایده از برنامه‌های اولویت دار است.

حسن مسلمی نائنی رئیس جهاد دانشگاهی کشور روز جمعه در مراسم افتتاح اولین مرکز نوآوری و احیای واحد‌های اقتصادی کشور که در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، اظهار کرد: برهمین اساس قرار است بخشی از اراضی پارک علم وفناوری البرز در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی بیان کرد: این اقدام بخشی از مشکل کمبود فضا و زیرساخت‌های مورد نیز تولیدکنندگان را رفع می‌کند و در نهایت به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر منجر می‌شود.

محدثه زارعی مدیرعامل مرکز نوآوری و احیای واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی کشور دراین آیین گفت: این مرکز با هدف ایجاد و توسعه نوآوری در صنایع غذایی و فناوری‌های زیستی، با بهره‌گیری ازظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، فناوران و نخبگان کشور تاسیس شده است.

وی ادامه داد: شرکت توسعه و تولید قراردادی البرز با تشکیل یک شبکه گسترده از بازیگران زنجیره ارزش محصولات غذایی و زیستی، تلاش خواهد کرد تا چالش‌های موجود در ۲ طرف مخاطب را برطرف کند.
زارعی گفت: در ابتدا، شرکت‌های نوپا و فناور می‌توانند از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند و با تولید بدون کارخانه و تولید قراردادی، شتابدهی و توسعه کسب و کار، خود را تقویت کنند.

وی، وظیفه این شرکت را نوآوری در صنایع غذایی و فناوری‌های زیستی با بهره‌گیری از ظرفیت دانش بنیان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: شرکت توسعه و تولید قراردادی البرز امکان تحقیقات قراردادی، مدیریت نوآوری، افزایش بهره وری و رفع چالش‌های صنعت به واسطه فناوران را برای شرکت‌های صنعتی بزرگ فراهم می‌کند و علاوه بر آن، ظرفیت خالی خطوط تولید آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

مدیرعامل شرکت هم آفرینی البرز گفت: این شرکت با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده و نه تنها به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش توان رقابتی صنایع مرتبط خواهد داشت.

رئیس‌جمهور و هیات دولت در رساتای سفر‌های استانی امروز جمعه میهمان مردم استان البرز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.