نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: دانشجویان مطالبه گر که از شور و نشاط جوانی و جویای علم برخوار هستند باید با تکیه بر ایمان و باور دینی به دنبال حل و فصل مشکلات باشند.

آیت ‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج، اظهار کرد: نقش دانشجویان در مسایل علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برکسی پوشیده نیست و اگر به دانشجویان توجه و اعتماد شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

امام جمعه یاسوج، شانزدهم آذر را یادآور نقش‌آفرینی بی‌بدیل دانشجویان در مبارزه با استکبار، استبداد و استعمار دانست و تاکید کرد: دانشجویان با درک عمیق شرایط آن روز کشور، برگ‌های زرینی را در تاریخ افتخارات این مرز و بوم آفریدند.

آیت الله حسینی با یادآوری سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۱۳۶۳ و تاکید بر اهمیت مساله فرهنگ گفت: مسئله اسلام و فرهنگ مهم بود که امام راحل (ره) پایه گذاری این مرکز مهم را در دستور کار قرار داد.

وی از کمبود هزینه های فرهنگی گلایه کرد و گفت: هزینه کرد دولت‌ها در حوزه فرهنگ کم بوده و ما در عمل پیامدهای این موضوع را در جامعه مشاهده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ایستادگی امروز کشور ما در مقابل آمریکا و استکبار و همچنین دستاوردهای بزرگ کشور ذیل حرکت فرهنگی انقلاب صورت گرفت که باید بیشتر مورد توجه و تامل قرار گیرد.

آیت الله حسینی به محکومیت عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی از طرف سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس سازمان‌های جهانی نه تنها جنایت‌های صدام را محکوم نکردند بلکه در این جنگ یاریگر صدام نیز بودند.

وی افزود: صدام در دوران دفاع مقدس جنایت‌های بسیاری بر علیه کشورمان انجام داد ولی سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری آن را محکوم نکردند، ولی بعد از سال‌ها که منافع آمریکا و جبهه استکبار به خطر افتاد، این جنایت‌ها را محکوم کردند.

امام جمعه یاسوج به شهادت آیت الله دستغیب در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود:منافقین، امام جمعه ای شایسته و دلسوز که ماهیت جنایت، خباثت و خونریزی افراد پلید را برای مردم آشکار کرد، به شهادت رساندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.