یک مقام دولت آمریکا تایید کرد تاکنون درخصوص کمک به اوکراین با کنگره توافقی صورت نگرفته است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، اعلام کرد که مذاکرات بین دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و حزب جمهوری‌خواه در کنگره، برای توافق درخصوص کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، هیچ پیشرفتی نداشته است.

براساس گزارش النشره، این هفته، کاخ سفید به قانونگذاران هشدار داد که تنها چند هفته باقی مانده است و پس از آن، منابع مالی برای کمک به اوکراین تمام خواهد شد و هیچ تضمینی برای حمایت بیشتر وجود ندارد.

جمهوری خواهان در سنا قبلاً از بررسی درخواست کاخ سفید برای تأمین بودجه برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و سایر نیاز‌ها جلوگیری کرده بودند. آن‌ها همچنین خواستار تغییر در روش‌های برخورد با امنیت مرز‌ها هستند.

گزارش جدید وزارت خزانه داری آمریکا نشان می‌دهد که کسری بودجه فدرال واشنگتن در آخر سال مالیِ جاری دو برابر شد، زیرا دولت «جو بایدن» علیرغم کاهش درآمد مالیاتی، به افزایش هزینه‌ها ادامه داده است.

قانونگذاران آمریکایی قبلاً کمک ۱۱۳ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کردند، اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به طور فزاینده‌ای از طولانی شدن درگیری کناره‌گیری می‌کنند. برخی از جمهوریخواهان می‌گویند «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پس از آنکه به بایدن قول لایحه کمک به اوکراین را داد، از این سمت خود برکنار شد و این اولین کنار گذاشته شدن در تاریخ کنگره آمریکا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار