جوانان باید شهدا را الگوی خود قرار دهند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: ضرورت دارد نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان، شهدا را الگوی خود قرار دهند و وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه کنند.

حمید بهداروندی گفت: در ۱۸ آذرماه سال ۱۳۷۰ عراق توسط دبیر کل سازمان ملل به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی معرفی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، با بیان اینکه ما در مجموعه‌ها و مؤسسات فرهنگی و تربیتی پرورش یافتیم افزود: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این جشنواره باید راهی که شروع کرده‌اند را به خلاقیت برسانند.

او ضمن اشاره به رشادت‌های ملت ایران اسلامی در دفاع مقدس عنوان کرد: ضرورت دارد نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان، شهدا را الگوی خود قرار دهند و وصیت‌نامه‌های شهدا را مطالعه کنند.

بهداروندی، بیان کرد: اندیمشک یکی از شهر‌های نمونه در حوزه فرهنگ و هنر است که این مایه افتخار برای شهروندان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مؤسسات فرهنگی و هنری، انجمن‌ها، خبرنگاران و رسانه‌ها به عنوان بازوان توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب می‌آیند و در کنار ما برای تقویت فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند.

مرتضی طیبی، نیز افزود: به‌زودی و در آینده نه چندان دور، شاهد تلاش شکوفایی تفکر و قلم هنرمندان جوان و نوجوان خواهیم بود.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری غدیر، گفت: امروز ما شاهد نسل‌کشی و کودک‌کشی در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی هستیم که هنر، ادب، شعر و داستان می‌تواند بیشتر از سلاح گرم کارسازتر باشد تا جنایات این رژیم غاصب را به دیگران نشان دهد.

مصطفی نکیسا، دبیر دومین جشنواره نوقلمان نیز گفت: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه شرکت‌کنندگان این جشنواره برگزار خواهیم کرد و به آن‌ها کارت عضویت افتخاری در انجمن قلم می‌دهیم.

مؤسسه فرهنگی هنری غدیر اندیمشک با همکاری کانون فرهنگی تربیتی شهید مطهری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دومین جشنواره نوقلمان را ویژه دانش‌آموزان برگزار کرد.

آئین اختتامیه این جشنواره امروز ۱۸ آذرماه مصادف با سالروز محکومیت رژیم بعث در سازمان ملل به عنوان متجاوز جنگ هشت ساله در کانون شهید مطهری برگزار شد.

در این دوره از جشنواره تعداد قابل توجهی آثار در رشته‌های داستان، شعر، دلنوشته و سیره شهدا به دبیرخانه جشنواره ارسال و پس از بررسی آثار توسط هیئت داوران، نفرات برتر مشخص و تجلیل شدند.

همچنین نسخه چاپی نخست کتاب پرچم عزت به قلم احمد قماشچی و مرتضی طیبی با موضوع حماسه مقاومت مردم اندیمشک در چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ و بمباران این شهر رونمایی شد.

در پایان هم رونمایی از نقاشی چهره مرتضی سرهنگی، کاری از زهرا قنبری به پاس خدمات وی به عنوان بنیانگذار ادبیات پایداری کشور صورت گرفت.

برچسب ها: فرهنگ و هنر ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.