رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:کارشناسان در پایش‌های خود، دسته‌ای ۱۰۰ قطعه‌ای از قو‌های مهاجر را در تالاب بین‌المللی کانی‌برازان مشاهده کردند.

فاروق سلیمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان این اداره برای نخستین بار در پایش‌های خود، دسته‌ای ۱۰۰ قطعه‌ای از قو‌های فریادکش مهاجر را در تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان مشاهده کردند.

قو‌های مهاجر در ادامه مسیر کوچ خود به مناطق جنوبی و به منظور استراحت و تغذیه وارد تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» شده اند و پیش بینی می‌شود طی روز‌های آینده کوچ خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز قو‌های فریادکش در این تالاب دیده شده، اما حضور دسته‌های ۱۰۰ قطعه‌ای از این گونه بسیار نادر است، اضافه کرد: حضور قو‌های مهاجر در پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی‌برازان نشان‌دهنده وضعیت مطلوب این تالاب از نظر آب، دسترسی به غذا و وجود امنیت کامل در آن است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: هم اکنون علاوه بر قو‌های مهاجر، بیش از ۶۰ هزر قطعه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله تعدادی از گونه‌های در معرض انقراض مانند اردک سرسفید و اردک مرمری و انواع پرندگان مهاجر دیگر شامل چنگر، اردک نوک پهن، اردک سرسبز، گیلار، فلامینگو و تنجه را در این تالاب زیست می‌کنند.

وی ادامه داد: با رهاسازی آب از سد مهاباد و احیای چشمه‌های تامین کننده آب تالاب بین المللی کانی‌برازان، وضعیت آبی این تالاب مطلوب است و پرندگان مهاجر و بومی در محدوده ۴۵۰ هکتاری از وسعت پهنه آبی کانی‌برازان که از عمق کافی هم برخوردار است، دیده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.