به گفته مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد، پروژه طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی دوغارون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: در زمان حاضر طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی دوغارون در پهنه‌ای به وسعت ۲۲ هکتار در حال انجام بوده که ۲ درصد از برنامه زمانبندی اعلام شده جلوتر است.

پور عابد اعلام کرد: اکنون عملیات خاکبرداری و تخریب در قسمت‌هایی از مجموعه قبلی پایانه مرزی دوغارون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، اتمام ۶۰ درصد اقدامات فنی در محور ۴۵ متری، ۱۰۰ درصد اسکلت بندی بنا‌های سالن مسافری و انجام ۵۰ درصد اقدامات فنی در مسیر رفت و آمد مسافران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بخش جمع آوری آب‌های سطحی و روان در این طرح پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی دارد، افزود: از ابتدای اجرای طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی دوغارون تاکنون برای بخش‌های مختلف این پروژه ۲ هزار متر مکعب بتن ریزی شده است.

پور عابد همچنین گفت ۷۰ درصد شاغلان اجرای این طرح از مهندسان و نیرو‌های کارگری تایباد است. 

 مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد ادامه داد: مدت زمان اجرای طرح ساماندهی پایانه مرزی دوغارون ۲۴ ماه است که عملیات اجرایی آن به صورت رسمی از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ شروع شده و برای آن اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: طرح ساماندهی پایانه مرزی دوغارون نقش زیادی در روابط بین دو کشور ایران و افغانستان دارد که می‌تواند به افزایش سطح تعاملات ایران و افغانستان در حوزه های، صادرات، واردات، ترانزیت و بخش مسافری شود.

 بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی طرح جامع پایانه مرزی دوغارون به عنوان مهمترین گذرگاه مرزی ایران با افغانستان اسفند سال ۱۴۰۰ در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور به تصویب رسید.

سالانه افزون بر یک میلیون مسافر ایرانی و خارجی به صورت قانونی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون بین دو کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می‌کنند که این حجم زیاد تردد مسافر از مرز نقش بسزایی در اشتغال کشور همسایه در حوزه‌های مختلف دارد.

همچنین بر اساس اعلام گمرک دوغارون سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع کالا از طریق این مرز به سمت افغانستان صادر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار