از محکومیت رستوران دار و مشاور املاک گرانفروش تا جریمه کابینت ساز متقلب

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس از مجازات و جریمه افراد متخلف و گرانفروش در استان خبر داد.

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت متخلفان و جریمه نقدی آن‌ها خبر داد.

محکومیت رستوران دار گرانفروش 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از محکومیت یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریالی یک رستوران دار در شیراز خبر داد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: پرونده گرانفروشی غذا در یک رستوران به ارزش تخلف ۱۲۳ میلیون و ۷۴۸ هزار ریال در یکی از شعب تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده تخلف را محرز و علاوه بر ملزم کردن متصدی رستوران به برگرداندن مبلغ مازاد دریافت شده به مشتری، وی را به پرداخت یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال جریمه نقدی نیز محکوم کرد.

سالاری ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش این تخلف را با شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی فارس ارسال کردند.

مشاور املاک متخلف در شیراز جریمه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: مشاور املاک متخلف در شیراز به پرداخت بیش از یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز شکایت گرانفروشی یک مشاور املاک به میزان ۱۲۷ میلیون و ۷۷۸ هزار ریال را بررسی کرد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود و به علت ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف را محرز دانست و علاوه بر ملزم کردن متهم به برگرداندن مبلغ مازاد دریافت شده به شاکی، او را به پرداخت یک میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: اتاق اصناف استان گزارش این تخلف را با طرح شکایت شهروند مراجعه کننده به این واحد صنفی ثبت و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کرد.

سالاری بیان کرد: با توجه به مصوبه سران قوا پیرامون برخورد شدید با متخلفان اقتصادی در حوزه قانون نظام صنفی و قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در خصوص واحد‌ها و مشاوران، متخلفان به ۱۰ برابر مبلغ اضافه دریافتی جریمه خواهند شد.

کابینت ساز متقلب تعزیر شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: متصدی واحد صنفی کابینت سازی به علت تقلب در فروش افزون بر یک میلیارد ریال جریمه شد. 

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار کرد: شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز به پرونده تقلب در فروش کابینت به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او ادامه داد: شعبه پس از بررسی مدارک موجود و با توجه به نظریه کارشناس اتحادیه، تخلف انتسابی را محرز دانست و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف نیز محکوم کرد.

سالاری گفت: علاوه بر این شعبه رسیدگی کننده، متهم را به جمع آوری کابینت نصب شده در منزل مشتری و پرداخت جریمه ۱۲۰ میلیون ریالی در حق شاکی، ملزم کرد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: اتاق اصناف گزارش این تخلف را با شکایت شهروند شیرازی از متصدی واحد صنفی کابینت سازی پیرامون تقلب در فروش و اجرای سفارش، برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار