رئیس دانشگاه تهران گفت: در خصوص پژوهشگرانی که به عنوان پژوهشگر نمونه و برجسته انتخاب می‌شوند حمایت‌های متفاوت‌تری خواهیم داشت.

سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در تالار علامه امینی این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیئت علمی، اساتید و دانشجویان برگزار و به برگزیدگان جشنواره، جوایزی اعطا شد.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران درباره سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران مطرح کرد: ما در هفته پژوهش شاهد برگزاری سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری در دانشگاه تهران هستیم. این عدد بیانگر این است که جشنواره ۳۲ سال سابقه دار و قدیمی‌ترین جشنواره پژوهشی در کشور حتی نسبت به جشنواره‌های برگزار شده از سوی وزارت علوم است.

او با بیان این که دانشگاه تهران مبتکر این جشنواره بوده است، اضافه کرد: سال به سال جشنواره کامل‌تر می‌شود و ما شاهد این هستیم که از منتخبین، شامل اساتید، داشنجویان، مؤسسات و واحد‌های مختلف دانشگاه و همچنین و نهاد‌ها، صنعت و محیط بیرون از دانشگه تجلیل می‌شود. ما امسال ۵۲ فرد و نهاد و واحد‌های دانشکاهی و غیردانشگاهی برگزیده داریم که از آن‌ها تجلیل شد.

مقیمی گفت: هفته پژوهش، فرصتی است که ما کارنامه عملکرد دانشگاه تهران را مرور کنیم  و با هم اندیشی با اساتید و نخبگان  و پژوهشگران، نقشه راه سال آینده را ترسیم کنیم.

رئیس دانشگاه تهران درباره حمایت‌های مالی از پژوهشگران که شامل گروه‎های مختلف علمی می ‎شود، بیان کرد: حمایت و پشتیبانی‌هایی که در دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری انجام می‌دهیم در دو بخش عمده است؛ یک بخش شامل همه اساتید و دانشجویان و محققان است که در سال گذشته میزان گرنتی که اهدا می‌کنیم به کل اساتید را به ۳ برابر افزایش دادیم و در خصوص پژوهشگرانی که به عنوان پژوهشکر نمونه و برجسته انتخاب می‌شوند٬ حمایت‌های متفاوت‌تری داریم. به عنوان نمونه باشگاه پژوهشگران دانشگاه تهران را داریم که به ۱۰۰ پژوهشگر برتر جهانی که در در زمره پژوهشگران برتر یک درصد دنیا هستند٬ گرنت ویژه‌ای اعطا می‌کنیم که سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود و امیدواریم امسال به دو برابر افزایش دهیم.


او گفت: بر اساس بخشنامه‌هایی که در طول سال گدشته ابلاغ کردیم به اساتیدی که سال اول جذب شده اند و هنوز گرنت آموزشی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، مبلغ ۳۰ میلیون تومان برای اساتید در بخش نظری شامل رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری اعطا می‌کنیم و ۶۰ میلیون برای تجربی و علوم پایه و مهندسی که کار‌های کارگاهی  آزمایشگاهی دارند. البته هنوز معتقدیم که این مبالغ کفایت فعالیت‌های پژوهشی که اساتید دانشگاه به عنوان برجستگان کشور انجام می‌دهند را نخواهد کرد.

 
نقوی، دبیر جشنواره پژوهش و فناوری نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره‌ای که در  سطح ملی برگزار می‌شود همچنان رو به جلو می رود. امسال تغییراتی داشتیم و مواردی را اضافه کردیم برای حمایت از فعالیت‌های فناورانه و مجریانی که فعالیت‌های خیلی خوبی در جهت  ارتباط دانشگاه تهران با صنعت داشته اند.
 
او در رابطه با تصمیمات جدید درباره جشنواره سال‌های آینده، گفت: در فعالیت‌های آینده غیر از تاکید روی چاپ مقالات، که همچنان باید وجود داشته باشد، تاکید بر ارتباط با صنعت و جامعه را نیز خواهیم داشت.
 
نقوی درباره برگزیدگان این جشنواره توضیح داد: ما در سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری، ۵۳ برگزیده داشتیم که شامل پژوهشگران برگزیده، پیشکسوتان برگزیده، پژوهشگران جوان، پژوهشگران نمونه، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برگزیده مدیر پژوهشی نمونه، کارآفرینان و کارفرمایان برگزیده، فعالان فاورانه و همچنین مجریانی که ارتباط خوبی با صنعت داشته‌اند، می‌شود.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار