رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از بامداد چهارشنبه هوای استان را ناپایدار می کند.

مجتبی میهن پرست رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام اظهار کرد: این سیستم بارشی از بامداد چهارشنبه فعالیت های بارشی خود را آغاز می کند و روز پنجشنبه به تدریج ضعیف و از استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه آسمان استان طی امروز و فردا ابرناک است، افزود: اوج و شدت بارش های این سیستم برای عصر و شب چهارشنبه نسبت به دیگر ساعات بیشتر خواهد بود.

میهن پرست یادآور شد: دامنه پراکنش این سامانه بارشی کل استان را در برمی گیرد و تمامی نقاط ایلام از نزولات جوی این سیستم بهره مند می شوند.

وی وضعیت فعالیت ریزشی سیستم را مطلوب برشمرد و ادامه داد: بارش های این سامانه تا حدودی کم آبی ها برای کشاورزان را جبران می کند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام اضافه کرد: رعد و برق، خطر صاعقه، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی در گردنه ها و جاده های کوهستانی از آثار و پیامدهای جوی این سیستم است.

وی گفت: همچنین این سامانه بارشی همراه با وزش نسبتا شدید تا شدید باد و کاهش ۶ درجه ای هوا نسبت به امروز است.

میهن پرست افزود: احتمال بروز یخبندان صبحگاهی در روز جمعه و کاهش دما تا صفر درجه سانتیگراد وجود دارد.

وی همچنین نسبت به آبگرفتگی معابر، بروز روان آب، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها هشدار داد.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام از کوهنوردان و دامداران خواست: با توجه به خطر اصابت صاعقه و همچنین مه گرفتگی و کاهش دید افقی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

میهن پرست همچنین به عشایر و ساکنان کنار رودخانه ها، خشکه رودها، رودخانه های فصلی و مسیل ها نیز هشدار داد که از نزدیک شدن به این آبراهه ها اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.