پایان جولان شیطان آبی در بابل + فیلم

عملیات جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در آب‌بندان ۴۰ هکتاری روستای آغوزبن بابل در حال انجام است.

حسین حیدرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران، گفت: آب‌بندان روستای آغوزبن بابل که چیزی حدود ۴۰ هکتار مساحت دارد در طی این سال‌ها اندک اندک به تصرف سنبل آبی که گیاهی است مهاجم و خطرناک  درآمد که از دو ماه گذشته تا کنون عملیات جمع آوری این گونه با همکاری دستگاه‌های مرتبط مانند محیط زیست، آب منطقه‌ای و جهادکشاورزی آغاز شد.

او افزود: ۸ سالی است که این آب‌بندان درگیر جولان سنبل آبی می‌باشد و طی این مدت این دومین عملیات پاکسازی می باشد که در حال انجام است و تا امروز هم حدود ۶۰ درصد این گیاه از سطح این آب‌بندان جمع‌آوری شده است.

حیدرپور با اشاره به خطرات این گیاه خوش خط و خال، گفت: گیاه سنبل آبی از آن دسته از گونه‌هایی می‌باشد که هیچ ارتباطی به خاک ندارد و اگر ریشه‌اش به خاک برسد رشد آن  متوقف می‌شود.

او افزود: سنبل آبی صرفا روی آب قرار دارند و ۸۰ درصد این گیاه از آب تشکیل شده است و تنها راه جلوگیری از تکثیر این گیاه جمع آوری و انتقالش به یک مکان خشک و دور از آب می‌باشد چرا که در طول یک سال یک بوته از این گیاه توانایی این را دارد تا به ۴ هزار بوته تبدیل شود.

حیدرپور با تاکید بر اجرای لایروبی در این آب‌بندان جهت رفع خطر تکثیر سنبل آبی، گفت: در طی این دو ماه که شاهد آغاز عملیات بودیم اگر به ابتدای آب‌بندان مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که مجدد گیاه سنبل آبی در حال رشد و تکثیر است و برای نجات و رهایی از این موضوع ضروری است تا آب‌بندان مورد لایروبی قرار گیرد، طبق قولی که مسئولین استانی به ما دادند سال آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
بعد از درو چیکارشون میکنن ؟؟