محمد عاشوری با بیان اینکه تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمهگر در استان است و براساس آخرین آمارها ۵۸ درصد از جمعیت قم تحت پوشش این سازمان قرار دارند و از خدمات بیمهای، درمانی و بازنشستگی برخوردار میشوند،گفت: این سازمان در حال حاضر بیش از ۸۳۲ هزار بیمه شده در استان قم دارد و ۱۸ خدمت کلان و منحصر به فرد را به جامعه هدف خود ارائه میدهد.
او ادامه داد: دادههای منتشر شده تامین اجتماعی قم نشان میدهد که از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۴۵ هزار و ۲۳۰ بیمه شده جدید وارد این صندوق بیمهای شدهاند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم تصریح کرد: بررسی دادههای ارزش خدمات ارائهشده تأمین اجتماعی قم در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نشان میدهد که این سازمان در استان قم ۵ همت و ۴۹۶ میلیارد و ۷۰۱ میلیون تومان خدمات به بیمه شدگان خود در دو حوزه بیمهای و درمان ارائه داده است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با تاکید بر اینکه متوسط ارزش خدمات ارائهشده به جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی در استان قم هر ساعت بهطور متوسط حدود یک میلیارد تومان است ادامه داد: این سازمان هر ثانیه به طور متوسط ۲۷۷ هزار تومان و هر روز به هر متوسط نیز ۲۴ میلیارد تومان هزینه میکند. هر دقیقه به طور متوسط ۱۷ میلیون تومان و هر ماه نیز به طور متوسط ۵/۵ همت برای بیمه شدگان هزینه میشود.
عاشوری با ارائه آخرین آمارهای اداره کل تامین اجتماعی قم گفت: ۸۳۲ هزار و ۵۳۶ تَن آمار جامعه تحت پوشش این سازمان در استان هستند و در هر نیم ساعت بهطور متوسط یک نفر به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی در قم میپیوندد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم افزود: ۷۰ هزار و ۷۰۸ خانواده مستمری بگیر از خدمات تامین اجتماعی قم استفاده میکنند و ۱۵ هزار و ۳۸۶ کارگاه تحت پوشش این سازمان در استان قرار دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی قم با بیان این که پرداخت مقرری بیکاری یکی از تعهدات کوتاه مدت این اداره کل به واجدان شرایط میباشد گفت: در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ این اداره کل ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت کرده است و بر اساس برآوردهای سال جاری یک هزار و ۸۴ نفر به طور ماهانه از مقرری بیکاری در قم استفاده میکنند.
او در خصوص بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران تامین اجتماعی قم نیز خاطرنشان کرد: ۴۸ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان اداره کل تأمین اجتماعی استان برای بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران در ۸ ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.
عاشوری با اشاره به ارائه خدمات مشاورهای تأمین اجتماعی قم از طریق مشاوره حضوری، تماس تلفنی، پیام صوتی، سامانه پیامکی و سامانه خدمات غیرحضوری تاکید کرد: این اداره کل در ۸ ماهه نخست امسال به ۲۵ هزار و ۱۶۳ نفر خدمات مشاورههای فنی در حوزههای مختلف ارائه داده است و اداره کل تامین اجتماعی قم به طور متوسط در هر ساعت به ۱۴ نفر خدمات مشاوره میدهد و روزانه بیش از ۱۰۰ تَن مخاطب پاسخ داده شده دارد.