به همت بهداری نیروی زمینی سپاه، خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به ساکنین مناطق مرزی استان کرمانشاه ارائه شد.

سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان مهدوی معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه گفت : طرح در دو مرحله انجام شد. در گام اول که با حضور تیم‌های غربالگری عمومی و با استفاده از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان خواهر و برادر طی دو روز انجام پذیرفت، این تیم‌ها ضمن حضور در چادر عشایر منطقه و روستا‌های پراکنده این منطقه ضمن ارزیابی وضعیت سلامت، تلاش موثری درتعیین نیازمندی‌های تخصصی مردم منطقه و سطح بندی خدمات پزشکی تخصصی کردند.

وی با بیان اینکه این تیم‌های غربالگری با هدف آموزش بهداشت در برخی مدارس منطقه هم حضور یافتند، گفت: در این مرحله بیش از ۲ هزار و ۳۷۰ نفر خدمت به مردم این منطقه ارائه شد. 

اخوان ادامه داد: در مرحله دوم با استقرار سامانه بیمارستان سیار تخصصی امام حسین (ع) با ظرفیت ۶۴ تخت بستری و با حضور۲۰ نفر از پزشکان متخصص قلب، ارتوپدی، جراحی عمومی، بیهوشی، گوش و حلق و بینی، دنداپزشک و پزشک عمومی و نیز پشتیبانی ۸۰ نفر از پرستاران، پیراپزشکان و کارکنان اداری و پشتیبانی، در بخش‌های بستری، اتاق‌های عمل (۲واحد) ریکاوری، ICU، CCU، اورژانس، داروخانه، تریاژ، دندانپزشکی، درمانگاه‌های تخصصی و عمومی و بخش‌های پاراکلینیک (رادیولوژی، آزمایشگاه، سونوگرافی و الکتروکاردیوگرافی، خدمات درمانی ارائه شد.

وی با بیان ویژگی‌های خاص این بیمارستان سیار تخصصی، از این سامانه به عنوان پشتوانه نظام سلامت استان کرمانشاه بویژه در حوادث و بلایا و بحران‌ها نام برد و تصریح کرد: بیمارستان سیار تخصصی امام‌حسین (ع) مرکز بهداری رزمی غرب نیروی زمینی سپاه تاکنون بیش از شش هزار نفر خدمت مراقبت از سلامت عمومی و تخصصی به مردم این منطقه ارائه کرده و تا تاریخ ۲۳ آذر در این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰ هزار نفر خدمت سلامت به مراجعین ارائه کند. 

وی خاطرنشان کرد: مراجعین به این بیمارستان این حرکت را موجب امید و نشاط در بین مردم دانستند، چرا که تمام خدمات پزشکی لازم را دریافت می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.