سخنگوی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد تل آویو در روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اختلال ایجاد نمی‌کند.

پس از عدم تایید آتش بس موقت ۷ روزه در نوار غزه، رژیم صهیونیستی از تمامی ابزار‌ها به منظور افزایش فشار در این منطقه نهایت بهره را برده است. ایجاد اختلال در روند ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه یکی از اصلی‌ترین این ابزارها است.  

به گزارش تل تریدر، ایلون لوی، سخنگوی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مدعی شد اسرائیل مانع روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه نمی‌شود.  

وی در این زمینه افزود: تل آویو به هیچ وجه از ورود کمک‌ها به غزه جلوگیری نمی‌کند بلکه حجم کم کمک‌ها در این منطقه ناشی از انسداد در گلوگاه گذرگاه رفح بوده و آژانس‌های بین المللی با سرعت در این زمینه عمل نمی‌کنند.  

در همین حال، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در اقدامی که حمله به جلو تلقی می‌شود اوایل امروز از سازمان ملل انتقاد کرده و مدعی شد این نهاد باید به طور مناسب تری از ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان اطمینان حاصل کند.  

سخنگوی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به نگرانی‌ها در تل آویو پیرامون گسترش جنگ به سایر جبهه‌ها، تاکید کرد: مواضع دولت ما این است که جنگ در دو جبهه (با حزب الله لبنان در مرز‌های شمالی) هم راستای منافع اسرائیل نیست.  

لوی در پایان هشدار داد: با این حال، اگر حزب الله بخواهد ما را به یک جنگ تمام عیار بکشاند تبعات آن برای این جنبش و کشور لبنان بسیار سخت خواهد بود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار