فعالیت کنسولگری چین با هشت استان جنوبی کشور

سرکنسول چین در بندرعباس گفت: با استقرار کنسولگری چین در استان هرمزگان به دنبال استفاده از ظرفیت‌های فیمابین با هشت استان جنوبی ایران هستیم.

"شو وی" روز دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی بوشهر در اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار کرد: کنسولگری چین در بندرعباس در سال گذشته افتتاح شد و طی یک سال گذشته با حضور در استان‌های جنوب شرق، جنوب و جنوب غربی ایران به دنبال معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان‌ها به صاحبان سرمایه در چین است.

وی افزود: همچنین زمینه معرفی بازار‌های تجاری هدف این استان‌ها در چین نیز فراهم شده تا صاحبان سرمایه بتوانند به راحتی به مبادلات تجاری بپردازند.

سرکنسول چین در بندرعباس تصریح کرد: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان جزو استان‌های هدف این کنسولگری به شمار می‌روند.

"شو وی" ادامه داد: به دلیل وجود تحریم غربی‌ها علیه ایران، زمینه سرمایه گذاری چین در این کشور سخت به نظر می‌رسید، اما با توجه به نگاه روسای ۲ کشور در سطوح عالی، شاهد نزدیکی در عرصه‌های مختلف و به خصوص حوزه تجارت هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که طرف‌های ایرانی در استان بوشهر همکاری لازم داشته باشند، می‌توانیم یک خط دریایی و کشتیرانی بین بنادر چین و بوشهر ایجاد کنیم.

سرکنسول چین در بندرعباس عنوان کرد: اکنون به شکل ماهانه نزدیک به ۱۰۰ کشتی از چین در بنادر استان هرمزگان پهلو می‌گیرند که می‌توان از این ظرفیت برای استان بوشهر نیز استفاده کرد.

"شو وی " گفت: در خصوص روادید نیز به جز هزینه‌های مصوب، هزینه‌های دیگر تحت هر عنوانی از متقاضیان گرفته نمی‌شود و اگر فردی مدعی شد که با سفارت و یا کنسولگری نزدیک است و می‌تواند با هزینه‌ای بیشتر رواید بگیرد اعتماد نکنید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه تجار و بازرگانان استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر، نوع ورود به بازار‌های چین است که در کنار کنسولگری که به دنبال تسهیل ورود این بازرگانان به این بازارها، می‌توانند در تنها نمایشگاهی که سالی یک بار در سپتامبر در چین تحت عنوان نمایشگاه واردات برپا می‌شود شرکت و محصولات خود را معرفی کنند.

سرکنسول چین در بندرعباس بیان کرد: تاجران چینی نیز آرزو دارند در ایران سرمایه گذاری کنند، اما در کنار بازشناسایی بازار‌های هدف توسط کنسولگری چین در بندرعباس از هشت استان جنوبی ایران برای تجار چینی، نیاز است زیرساخت‌های لازم سرمایه گذاری و تسهیل در ورود سرمایه از چین به این استان‌ها فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.