تشکیل ۳۰ هزار پرونده جهت صدور سند مالکیت کشاورزان استان کرمانشاه

بازرس ویژه حوزه ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین نمادین اهدای اسناد مالکیت روستاییان قصر شیرین از تشکیل ۳۰ هزار پرونده جهت صدور سند مالکیت کشاورزان استان کرمانشاه خبر داد.

میر رضایی بازرس ویژه حوزه ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هنگام اهدای نمادین ۱۴ فقره اسناد مالکیت کشاورزان قصرشیرینی در سرسرای غدیر این شهرستان مرزی غرب کشور گفت : در استان کرمانشاه این اقدام با برون سپاری توسط ۶ شرکت مشاور در حال انجام بوده و تاکنون در شهرستان قصرشیرین ۶۲۷ سند مالکیت برای کشاورزان رایگان صادر شده است.

وی با قدردانی از تشریک مساعی ادارات ذیربط در اجرای این طرح گفت: قبل از اجرای قانون حدنگار، کشاورزان باید با مراجعه به ادارات مربوطه اقدام به نقشه‌برداری و دریافت سند مالکیت اراضی خود می کردند، ولی اکنون بدون مراجعه و با پرداخت مبلغ ناچیز می‌توانند اراضی خود را سنددار کنند.

وی گفت: سنددار شدن اراضی کشاورزی باعث هویت فعالیت کشاورز شده و صاحبان می‌توانند از این اسناد به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، اختلافات ملکی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد از دیگر سو باعث افزایش قابلیت رصد، پایش، مدیریت و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های کلان ملی می‌شود.

میررضایی از کشاورزان خواست برای دریافت اسناد تک برگی زمین‌های کشاورزی خود از طریق این طرح اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.