پیش‌بینی سوخت جایگزین در واحد‌های تولیدی و صنعتی اردبیل ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل پیش‌بینی سوخت جایگزین در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل را ضروری دانست.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست مدیریت بحران استان با محوریت کارگروه انرژی اظهار کرد: پیش‌بینی سوخت جایگزین در واحد‌های تولیدی و صنعتی مورد تأکید بوده و لازم است دستگاه‌های متولی به پیگیری و اطلاع‌رسانی واحد‌های مرتبط اقدام کنند چراکه نباید بروز مشکل در تأمین سوخت گاز منجر به تعطیلی تولید در واحد‌ها شود.

او با بیان اینکه دستگاه‌ها باید در راستای برنامه‌ریزی و موظف کردن واحد‌های مرتبط خود برای اجرای جایگزین دوم سوخت اقدام کنند، افزود: در صورت کوتاهی در این زمینه، دستگاه‌های نظارتی و قضایی ورود می‌کنند و برابر قانون با کوتاهی‌ها برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل زمستان و احتمال کم‌فشاری گاز، صرفه‌جویی در مصرف گاز دارای اهمیت بوده و لازم است رسانه‌ها با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان گاز و برق نسبت به آگاه‌سازی افراد برای مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف اقدام کنند.

او با اشاره به اجرای مطلوب پروژه‌های گازرسانی در چند سال اخیر، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای خط دوم انتقال گاز از چلوند به اردبیل آغاز شده و با تکمیل آن، میزان سهمیه گاز استان از ۱۱میلیون مترمکعب به ۲۵‌میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.