باز هم شکست تحریم‌ها

پیوستن جمهوری اسلامی به جمع کشورهای تولیدکننده اکسترودر پتروشیمی

تجهیز فوق تخصصی اکسترودر در حالی تولید شد که به بهانه تحریم‌ و به دلیل پیچیدگی‌های طراحی و نوع آلیاژ آن، این تجهیز در اختیار ما قرار نمی‌گرفت.

با انحصار شکنی متخصصان داخلی جمهوری اسلامی ایران در جمع پنج کشور تولید کننده اکسترودر پتروشیمی قرار گرفت.
مدیرعامل پتروشیمی شازند به خبرگزاری صداوسیما گفت: اکسترودر واحد LLDPE از جمله تجهیزات فوق تخصصی صنعت پتروشیمی است که در تولید محصول نهایی صنایع پتروشیمی و تبدیل پودر پلیمر به گرانول کاربرد دارد.
خلیلی نیا تصریح کرد: تجهیز فوق تخصصی اکسترودر به دلیل پیچیدگی‌های طراحی و آلیاژی که فقط در اختیار کشور‌های ژاپن، آلمان، ایتالیا و آمریکا بود، به بهانه تحریم‌ها در اختیار ایران قرار نمی‌گرفت.

او ادامه داد: اکسترودر موجود در شرکت پتروشیمی شازند مدت هفت سال غیر عملیاتی شده بود که به همت متخصصان داخلی این شرکت و شرکت‌های دانش بنیان مهندسی معکوس شد که بعد از اجرای تمام مراحل آزمایش کیفیت و آزمون‌های تخصصی به صورت عملیاتی در حال تولید محصول نهایی است.
مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: نمونه‌های خارجی اکسترودر ۱۰ تا ۱۲ میلیون یورو معادل بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح جهانی قیمت دارد که نمونه ساخت ایران با هزینه ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و از نظر کیفیت هم عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد.
خلیلی نیا تأکید کرد: دانش فنی و تخصصی انباشته در شرکت پتروشیمی شازند از قابلیت حل مشکلات و تولید تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز صنایع پتروشیمی برخوردار است.
پتروشیمی شازند سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی، پلیمری و سوخت‌های هیدروکربنی را تولید می‌کند.

برچسب ها: پتروشیمی ، شازند ، تحریم ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.