همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم تشییع ۸ شهید گمنام دفاع مقدس از حرم حضرت معصومه (س) تا میدان جانبازان برگزار می شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در جلسه هماهنگی مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام که با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، گفت: مراسم میزبانی و تشییع شهدای گمنام ۲۶ آذر روز یکشنبه ساعت ۸ از حرم حضرت معصومه(س) آغاز و تا میدان جانبازان ادامه دارد و پس از پایان مراسم تشییع، شهدا به مکان‌های مورد نظر شده برای تدفین اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام لقمان پور گفت: شهدا در مناطق شهری شامل دانشگاه‌ها بوستان‌های قم و شهرک شکوهیه و باغ موزه دفاع مقدس قم است که تا ۷ روز پس از مراسم تشییع این شهدا در مکان‌های تعیین شده به خاک سپرده می‌شوند.

حجت الاسلام لقمان پور افزود: هشت شهید در سال‌های دفاع مقدس در عملیات‌های خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلای ۵، عاشورای ۲ و شمال غرب برای وطن جانفشانی کردند و محدوده سنی این شهدا بین ۱۶ تا ۲۲ سال است.

در ادامه این جلسه معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: اطلاع رسانی دقیق و همکاری با دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی باید در مسیر‌های تشییع و مکان‌های تدفین به بهترین شکل ممکن انجام شود تا حضور پرشور بازهم تکرار شود.

این ۸ شهید دفاع مقدس در عملیات تفحص امسال شناسایی شدند و از ۱۵ آذر ماه در معراج الشهدای قم واقع در باغ موزه دفاع مقدس میزبان مردم شریف قم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار