در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش، در آئینی با حضور رئیس توسعه حل اختلاف و مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان، اولین شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه ورزشکاران در استان افتتاح و راه اندازی شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: ورزشکاران و جامعه ورزشی، اثرگذارترین و بهترین مبلغین اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در کشور هستند و امروز باعث افتخار است که این شعبه در استان راه اندازی گردید.

او می‌گوید: این شعبه با هدف تکریم جامعه ورزش و جوانان و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مربوطه تشکیل شده و دعاوی مرتبط با این حوزه با رویکرد مصالحه و به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: دستگاه قضایی درصدد ارتقاء جایگاه فرهنگ صلح و سازش، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در کشور می‌باشد و با استفاده از ظرفیت ورزشکاران و ظرفیت‌های که در استان وجود دارد می‌توان در تحقق این سیاست گام‌های مؤثری برداشت.

او بر اهمیت تشکیل هئیت‌های صلح در تمامی دستگاه‌ها و نهادی‌های فرهنگی که در ارتقاء فرهنگ مردم اثرگذار هستند، تاکید کرد و گفت: نهاد‌های فرهنگی از بهترین ترویج کنندگان اشاعه فرهنگ بسیار ارزشمند اصلاح ذات البین در جامعه هستند که این فعالیت منجر به افزایش و تحقق آرامش و امنیت پایدار در کشور می‌شود.

به گفته او با توجه به اینکه همواره در خوزستان، صلح و دوستی بر دشمنی و کینه غلبه دارد و با توجه به این ظرفیت، هئیت‌های صلح در استان باید فعالیت‌های وسیع و بزرگی در جهت نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان با تقدیر از مجموعه معاونت توسعه حل اختلاف استان در راه اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه ورزشکاران، این شعبه را گامی مثبت در راستای ایجاد سازش بین جامعه ورزشی دانست و بیان داشت: از آنجایی که ایجاد صلح و سازش در دعاوی اولویت است، بر این اساس این شعبه در اهواز راه اندازی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.