طرح مقیاس نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان‌های کرمان و اصفهان در بیست و هفتمین کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 بیست و هفتمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل این استان با محوریت بررسی طرح بزرگ مقیاس نمک‌زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و جمعی از مدیران در استانداری برگزار شد.

حمید کمالی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این نشست مجریان طرح بزرگ مقیاس نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان به ظرفیت ۸۸ میلیون مترمکعب آب شیرین در سال و انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان ظرفیت ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین در سال "در فاز اول" به ارائه گزارش فنی این طرح پرداختند. 

کمالی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست به بررسی اثرات متقابل طرح با آب شیرینکن‌های کوچک و بزرگ مقیاس در محدوده طرح با توجه به جریان‌های دریایی، اثر پساب خروجی رها شده در دریا بر مزارع پرورش میگو سیریک، تیاب و آبزیان محدوده طرح اشاره کرد. 

وی گفت: ارزیابی خطر و گزارش شبیه‌سازی هیدرودینامیک حرکت آلودگی دریایی تأسیسات بزرگ مقیاس نفتی در دریا در محدوده کوه مبارک و تاثیر آن بر آب‌های کرانه‌ای محدوده طرح از دیگر موضوعات بررسی شده در بیست و هفتمین کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان بود. 

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: با توجه به تراکم بالای طرح ها و سازه‌های دریایی اجرا شده در محدوده سواحل شهرستان سیریک، پیشنهادات و نکات لازم به مجریان طرح به منظور ثبت در مطالعات طرح ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.